Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, juni 02, 2006

dagiskonversationer

nedräkningen har börjat. nu har jag 14 arbetsdagar kvar på dagis. varannan dag tänker jag "FY FAN hur ska jag stå ut så länge till" och varannan dag tänker jag "KNÄPPA MIG som frivilligt slutar på det här toppenjobbet." idag var en dag i den senare kategorin. här bjussar jag på lite dagiscitat.

oskar 3 år: har moa snopp?
jag: nej
oskar: varför då?
jag: för att moa är flicka. det är bara pojkar som har snopp.
oskar: vad har hon då?
jag: moa har snippa.
oskar: vad har du då?
jag: jag har också snippa.
oskar: varför då?
jag: för att jag också är flicka.
oskar: (fundersamt...) men... har ni några rumpor då?

i gungan
charlie 5 år: men min pappa kan faktiskt engelska. ja, min mamma kan också engelska. men hon kan också lite dålig engelska. men pappa... han är jättebra på engelska! han är bra på engelska för... han har rest. han har rest med jobbet. till göteborg.

på tv är det ett mysigt program om antony and the johnsons, rufus wainwright och några andra. det ska jag titta på nu.

2 kommentarer:

vivituff sa...

åker man till göteborg så kan man helt klart engelska, typisk engelskspråkig stad.

Anonym sa...

ingen tvekan om att dagiskonversationer är väldigt underhållande. synd bara att man aldrig är med om dom. kanske man skulle skicka in det där pappret till kommunen...