Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, juli 19, 2005

mellan kräksjuka och livsångest kommer Lucksmiths

helgen var mindre trevlig. på fredag eftermiddag fick jag ett sms: "har fått kräksjukan. håller på att friskna till men däremot ligger du ganska risigt till. se till att göra det bästa av situationen och träffa folk du hatar..." nu gjorde jag dock inte det bästa av situationen. tvärtemot vad jag råddes göra träffade jag några mycket goda vänner och vi åt middag och drack vin och senare stod big house party hos Vivi på schemat. jag tog mig dit, men efter två attacksprutdiarréer på Vivis toalett kände jag att det kanske var dags att gå och ta själva kräkset hemma på säker mark. väl hemma blev det kräks med råge, emellanåt kunde jag roa mig med att fräsa ut kräkset ur näsan. hela lördagen var jag soffliggande och det enda i matväg jag kunde förtära under dagen var en liten bit vitt, rostat bröd utan pålägg samt en halv kopp te.

från kräksjuka till ett annat sjuktillstån som stavas livsångest. igår grät jag och sa "mamma livet har ingen mening". mamma svarade att det kanske det inte har, men att det där blir lite bättre när man får barn och reproduktionen är ju bla bla bla. jag ba DOH! idag mår hur som helst jag ganska bra. jag vet inte riktigt varför, men kanske är det för att:

- jag hittade min Lucksmiths-skiva som varit long time gone och tänkte - som alltid när jag lyssnar på dom - att en man som sjunger söta visor med australiensk accent om trosor på golvet inte kan vara ett svin.

- Märta kom in i fikarummet idag och sa: "nu rånar jag er!" och tog ett rån.

- följande dialog utspelade sig på jobbet idag:
JAG: vill du gå på toa?
JUDIT: ja, jag var just och hälsade på Edit. hon mår inte så bra...
JAG: jag frågade om du behöver gå på toaletten. behöver du gå på toaetten?
JUDIT: nej, alltså jag var bara inne hos henne för att se hur det var med henne. hon är ju så svag.
(ytterligare fantastiska yttranden från denna kvinna idag var bland annat när hon påstod att jag och hon har exakt samma brunsvarta hårfärg. själv tycker jag att det är ganska stor skilland på min hårfärg och hennes genomgråa hår... )

- en liten blyg 15-årig sommarjobbspojke gjorde bedårande modiga kontaktförsök med mig efter jobbet på temat: bor du här i närheten?

- katarina ringde mig idag och berättade en rolig vits på gamla grekerna/fräckis-tema.

ja, jag vet inte vad det är. men just nu mår jag ganska bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Woa! Bra att jag inte träffade dig förra veckan!

Det blir lite bättre när man får barn? Ahahaha, hjälp...

Anonym sa...

igår informerade en väldigt förfriskad man, som satt bakom mig på bussen att; "du haj väljdens schtöchta schugmärke på halschen"

Jag är flortis igen..

Stina sa...

haha. ja, det där sugmärket var verkligen one of o a kind...