Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, oktober 24, 2005

snittar, tequila sunrise och sjuksköterskestudenter

i lördags var det kalas hos linnea och det hela blev en riktigt lyckad tillställning. lite småläskig dock till en början - jag har ännu inte riktigt vant mig vid att gå på fester där medelåldern är över tjugo, värdinnan har gjort små snittar och tilltugg och där killarna har skjorta och kavaj. men vi människor är ju så fantastiskt anpassningsbara! temat på festen var cocktailparty och jag gjorde till en början ett par misslyckade tequila sunrise och sedemera några mer lyckade dito. det kändes som lite vuxenpoäng på det med. det bästa med festen var dock när jag, jocke och en blivande sjuksköterska satt och degade frampå småtimmarna och utbytte mer eller mindre pinsamma sexminnen. senare satt vi även och förfasades över konservativa antifeministiska frilansskribenter och gottade oss i hemska fakta om texas death row. några minuter över halv åtta på söndagmorgonen klev jag innanför dörren till mitt hem, mycket trött men relativt glad. och jag kunde inte låta bli att undra om inte en 27-årig sjuksköterskestudent egentligen vore precis vad jag behöver.

Inga kommentarer: