Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, oktober 27, 2005

tre stackars svanar och en upprörd tant

världen är konstig. just nu ska vi tycka att det är jättehemskt att tre svanar dött i kroatien, men vi förväntas bara vara måttligt intresserade av att 70 000 männsikor dött i pakistan och att tre miljoner människor där blivit hemlösa. VAR ÄR LOGIKEN?! det är egentligen lika väl för mig att jag gett upp mina journalistdrömmar - jag vill ändå aldrig bli en del av medievärlden som inte visat några som helst sundhetstecken på länge. pilutta er, ungefär. nej, tacka vet jag den gamla hederliga äldreomsorgen, här kommer ett smakprov från min vardag:

stina: (råkar stöta till tant A:s arm.) förlåt!
tant A: 'förlåt!' det räcker inte!
stina: nähe tant A, vad vill du att jag ska säga då?
tanten: (kort eftertanke) jag vill att du ska bete dig hyfsat!

åh. dessa underbara stunder som verkligen får en att älska sitt jobb!

dagens låt blir en gammal goding kind of, som fick en revival idag: "emily" med adam green. som jag för övrigt ska gifta mig med. adam green alltså. inte emily. men hörni! det var faktiskt rätt så coolt häromdagen när jag var på ungdomsmottagningen och upptäckte att dom blivit så pass ickeheteronormativa att dom hajat behovet av att fråga om man har sex med båda könen eller bara ett av dom och i så fall vilket. jag blev typ asglad över att få frågan - som ingen nånsin frågat mig tidigare på nån ungdomsmottagning - även om jag såklart svarade ett vanligt tråkigt "bara killar". mindre glad blev jag när jag fick en pinne uppstoppad i urinröret - vilket dessutom resulterade i något som kan liknas vid en fejkad urinvägsinfektion i över ett dygn efteråt. nästan så jag hoppas dom hittar lite gonorré eller nåt så att det känns som värt besväret.

Inga kommentarer: