Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, augusti 16, 2005

hata hata hata!


först var allt åt helvete. dagen började med att jag tvingades se hur Stockholm City - denna förhatliga blaska - ägnat ytterligare en tidningssida åt Reinfeld-propaganda. han är utan tvekan den farligaste personen just nu i svensk politik. med sitt fåniga leende, sina vackra ögon (!?) och sin charm (?!) får han även de mest vettiga människor på fall. ja, faktum är att till och med Sofia - min godaste av goda vänner - erkännt att hon diggar honom. alltså killen är ju livsfarlig! han är på god väg med att lyckas förvandla den vanliga gamla mossiga konservativa moderatideologin till något folkligt och rumsrent. sänkaskatterna-torrbollen Lundgrens raka motsats, liksom. fast EXAKT SAMMA POLITIK. det hela förvärras av hans vidrigt charmiga hustru Filippa. värsta Kennedyparet indeed!

och jag tror det kommer gå vägen. vi kommer få se honom som stadsminister och Filippa kommer stå där i chica Jackie Kennedy-dräkter vid hans sida. fast personligen tänker jag då inte bidra till detta. för liksom hallå! även om han säger sig vara villig att kompromissa, så vill den här grabben på allvar att sjukersättningen ska ligga på 65 procent. tjoho! för ett vårdbiträde skulle det således kunna bli en fet ersättningsnivå på 6500 kronor i månaden vid heltid. det är ju en rimlig summa att leva på. (särskilt om man har några ungars munnar att mätta därtill.) släng på några extra karensdagar också, så att man inte frestas stanna hemma för fjantiga influensor. det skulle nog motivera en att inte fuska minsann! nej, man skulle vänta tills kroppen fallit isär helt av förslitningsskador och panchisarna på hemmet där man jobbar dött av influensavirus innan man drar sig tillbaka och softar runt på sin feta sjukpenning.

men allt är inte åt helvete! när jag kom hem upptäckte jag till min fantastiskt stora glädje att SL fortfarande verkar se mig som barn i någon mening. jag får nämligen köpa terminskort i höst också! de förärar en tydligen med denna fantastiska förmån till och med det år man fyller 20!

Inga kommentarer: