Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, augusti 31, 2005

three times the happiness

idag var en lycklig och bra dag. egentligen kan man säga att den lyckliga och braiga dagen började redan igår kväll, då jag för andra gången i mitt liv begav mig till det förträffliga stället Landet vid telefonplan. där spelade världens sötaste Two Times the Trauma - två stycken mattias och så nio personer till. mattias spelade gura och sjöng och mattias spelade slagverk av alla de slag. till de övriga nio hörde bland annat tre söta små karlar som utgjorde den skönsjungande kören, en tonåring på tuba och en kombinerad organist/saxofonist. jag, lovisa och sofia njöt av framträdandet ur grodperspektiv - sittandes på golvet framför scenen med lagom insyn i bandets näsborrar. jag satt där, blundade ibland och tänkte att det här stället ska SÅ bli mitt stamhak. allt är fint där - till och med ölglasen är dom finaste som tänkas kan. kanske lite för fina, even.

lovisa sov hos mig och vi gjorde den bästa dagen-efter-frukosten ever: ugnspannkaka! så himla lätt ju - bara att röra ihop, hälla i pannan och vänta tjugo minuter. inget jävla vändande. denna förtärdes i lugnt tempo (det tog några timmar) med gräs under fötterna. lovisa och jag kom på en hel massa saker - det mesta med mat i olika former inblandat - som vi ska hitta på. till exempel baka sju sorters kakor och bjuda våra vänner på kafferep.

men det var först när lovisa gått hem vid femtiden som det äntligen hände. jag köpte en iPod. den är vit och fin och 20 gig stor och jag känner mig ganska så säker på att vi kommer att komma mycket bra överens. det är den dyraste teknikpryl jag nånsin köpt i hela mitt liv och jag har heller aldrig varit så lycklig över en teknikpryl någonsin tidigare. jag ska virka ett litet fodral till den som kan skydda den mot allt ont här i världen. det kommer bli toppen.

den här dagen hade förmodligen slutat lyckligt och bra också, om det inte vore för att jag nyss råkade se en stackars liten dalmas bli utskälld av idol-juryn. dom tyckte att han var för snäll och att hans frisyr gick fetbort, varpå han leende bedyrade att han minsann skulle bli mindre snäll och klippa bort sin fula frisyr. KOM IGEN FÖR FAN KIDS! sluta lyssna på fåniga auktoriteter! ungdomen av idag har ju ingen självrespekt nånstans.

Inga kommentarer: