Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, augusti 27, 2005

ROCK ROCKS

och vi skulle ju typ såhära dra till landet vid telefonplan och det skulle ju vara värsta grymt typ och nån av lucksmithsgrabbarna (geee - vad är grejen med den här bloggen och lucksmiths?!) skulle vara där och grejer. så vi drack rom och cola hemma hos sofia precis som in the old days, hookade upp med charlotte på vägen och vandrade genom mälarhöjden, förbi mitt gamla hus och min gamla videoaffär och åkte till telefonplan från min gamla tunnelbanestation. men det var fett med full house där på landet. crap, tänkte vi. och hamnade på ROCKS på tivoli! behöver jag säga att det inte var utan "jag-hatar-rock"-muttranden som jag klev in i lokalen? men med förväntningarna nere i kinaskorna kan ju saker och ting bara bli bättre.

det finns vissa fördelar med ett rockplejs som ROCKS som de så informativt döpt klubben till. till exempel att dom spelar rock. för människor som lyssnar på rock är - som vi alla vet - lite fulare och töntigare än människor som lyssnar på, låt säga, pop. därför behöver man inte gå omkring och känna sig ful - för alla andra är i alla fall helt way out there på snygghetsfronten. dessutom är dom flesta som lyssnar på rock lantisar. bingo igen. släng på din random italienare på raggasvenskatjejer-semester och kvällen är fulländad. jag pratade med en musikmajje från värmland som såg det som sitt mission att förmedla bra musik (läs ROCK) till kidsen, fick snus av ytterligare nån långhårig typ, diskuterade den rådande kulturella anarkin med en snubbe som tyckte att jag skulle lyssna på manic street preachers 1991 (för då var dom jävligt mycket hardcore). beställde för många öl, svor för mycket och berättade för pinsamma anekdoter för för okända människor. sjöng neil young med en kille med gitarr och munspel på mariatorgets tunnelbanestation innan jag till slut kysste en synthare från eskilstuna godnatt.

av någon outgrundlig anledning mår jag rätt så bra. mitt största bekymmersämne just nu är hur många gig jag ska köpa på ipodden. snart ska jag göra ett sjukbesök hos stackars katarina som opererat blindtarmen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, låt säga pop, hahahahha.

Du är min favoritbloggare all time. Och favoritkompis.

Your truely

Anonym sa...

Btw, vi måste dricka rom å cola mycket mycket oftare. Och tequila. Ska inte rejsa på det snart?

lillasyster troll sa...

du är ju så jäkla bra på att skriva!

and i like you soooo much! fan! jag saknar er så jäkla mycket!