Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, augusti 11, 2005

jag berättade att jag brukar bugga ibland

idag har jag besökt min farmor och farfar i Strängnäs. det var precis så spännande som det låter. när man besöker min farmor och farfar är huvudsaken att så effektivt som möjligt uträtta alla de olika arbetsuppgifter som farmor kladdat ner på baksidan av gamla chokladkartongpapper. det kan till exempel vara att; befria farfars hörapparat från eventuellt vax, sätta på möbeltassar på stolen i köket och hjälpa farfar gå med i svenska kyrkan igen. (han gick ur kyrkan för ett antal år sedan - det var det eviga teodicéproblemet som var där och spökade för honom. men nu vid 87 års ålder vill han gå med igen, jag förmodar att han har sin egen begravning i åtanke. och det är ju klokt av honom att vara så förutseende.)

men det ingår såklart även hemtjänstuppgifter av det mer klassiska slaget, såsom storhandling på ICA Bengtssons, matlagning och diskning. jag och syrran tog således bilen ner till Bengtssons och inhandlade allehanda oumbärliga varor för pensionärshushållet såsom pulvermos, inlagda päron, Felix ost- och skinkpaj och så kakor och choklad såklart. sen lagade vi middag och sen diskade vi.

det är ganska deprimerande att hälsa på min farmor och farfar. för dom blir ju liksom äldre och äldre för varje gång. ja, äldre blir ju jag, syrran och pappa också. men det kommer ju nånslags punkt i livet då åldrande inte är så skojigt längre. om ett halvår får jag handla på systemet (kors i taket!) men om ett halvår orkar inte farmor ta färdtjänsten och handla på systemet längre. ja, sådant är livets gång.

igår var jag på Bonden Bar. jag och Vivi ägnade stora delar av kvällen åt att övertala DJ:n att spela "I was dancing in a lesbian bar" med Jonathan Richman. detta skedde helt utan framgång, trots att vi hotade om mordhot. ja, vi mordhotade honom alltså inte. sånt är ju kriminellt. men vi hotade OM att mordhota honom. men inte fick vi någon Jonathan. så nu borde vi ju verkligen mordhota honom. öh. eller. hur som helst tänkte vi att vi borde starta en egen klubb istället. det verkar ju vara det enda sättet att få höra lite Jonathan Richman i denna stad. klubben skulle kunna heta "mordhot" och vi skulle spela minst en Jonathan Richman-låt per kväll.

när farmor efter middagen frågade om jag var trött svarade pappa att jag nog var det, eftersom jag kommit hem relativt sent igårkväll. således fick jag berätta för farmor hur jag tillbringat min onsdagskväll, varpå farmor nyfiket frågade hur man egentligen dansar nuförtiden och om man verkligen ALDRIG dansar trevliga pardanser längre. jag ville inte göra henne besviken, så jag berättade att jag brukar bugga ibland.

PS. läste just mina föregående inlägg här på min del av världen och kunde konstatera att Vivi är omnämnd flera gånger. det är väldigt mystiskt på det hela taget eftersom hon inte precis är någon jag brukar hänga med - jag känner henne knappt in fact! mina bästa kompisar är, i rangordning: 1. Sofia 2. Eileen 3. alla andra. så nu vet ni det. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker det är ganska roligt att bli omnämnd, och DJ´n ska bli mordhotad inom en snar framtid. Jonathan Richman åt folket!

lillasyster troll sa...

tack...

ska rangordna mina med, skönt att vi har varandra på samma plats ;)

kram!