Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, september 22, 2005

historiskt roligt

efter det senaste inlägget om döden tänkte jag som utlovat berätta om någonting roligare denna gång. en rolig sak som hänt var att jag igår gick på danslektion med den historiska dansgruppen Contre Temps. Contre Temps är historisk av två anledningar: dels för att den historiska dansgruppen sysslar med historisk dans, vilket kan betyda alltifrån fräsiga 1700-talsmenuetter till grymma 1400-talssällskapsdanser. dels för att jag inte deltagit i någon aktivitet med dem sedan förhistorien, det vill säga; innan mina första converse-skor, innan kroghäng, innan indiepopen, innan innan både jonas, petter och dom flesta karlar i mitt liv.

trots att det var historiskt länge sedan jag deltog var det mesta sig likt - samma tid, plats, deltagare och tokroliga "vi skojar om klassisk musik"-jargong. några förändringar hade dock skett. till exempel hade vår historiskt gamla dansfröken Ann-Marie gått i pension och givit plats åt den betydligt yngre dansfröken Karin. den yngre dansfröken medförde ett par förändringar. som att danslektionen numera gjorde en svettig (!) och att jag idag har träningsvärk i vaderna. ja, faktum är att dansen numer blivit så fyskiskt påfrestande att någon typ av gymnastikkläder var att föredra. men Contre Temps är fortfarande dansgruppen där uttalanden som "det här med takt och rytm har aldrig varit min grej" är fullt acceptabla och dessutom inte alltför infrekvent förekommande. och även om det verkligen märktes att jag inte varit med på ett tag, så var mina klumpiga tonduer och dunsiga chasséer inte så jävla mycket värre än dom andras...

en annan skojig sak jag roade mig med igår var att gå på ett seminarium om ekonomiska frizoner på TCO-huset. det kanske inte låter som dirket roande på samma sätt som historisk dans(!?) - en mer passande beskrivning av det inträffade vore väl kanske 'intressant'. men faktum är att det var roande. först får man kaffe i pappmuggar alldeles gratis, sen får man lyssna på ett intressant föredrag alldeles gratis samtidigt som man kan anteckna på alldeles gratis TCO-papper med sin gratis-penna och dricka gratis-LOKA. när allt är över är det bara att hugga in på gratis-lunchmackorna. jag ska FETT bli en seminarieräv som softar runt på stans alla spännande seminarier och inkasserar gratiskunskap och gratiskäk. det enda meckiga är när någon börjar prata med en och ens lobotomerade vårdbiträdeshjärna inte kan pressa fram en enda vettig, relevant sak attt säga. men då är det bara att stoppa ner den tjusiga lunchmackan i väskan och ta en solig promenad på östermalm.

förresten vet jag att massorna kräver ett omedelbart införande av flonkys dagens låt. så okej, okej då. FLONKYS FÖRSTA DAGENS LÅT är.......(trumvirvel): highschool drama - mont mardié.

Inga kommentarer: