Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, september 04, 2005

död åt minglet

fredagskvällen började riktigt bra. jag träffade syrran och hennes trevliga polers i midsommarkransen för att gå på chimos vänkväll på Tellus. för min syster har verkligen trevliga polers. dom lyssnar när man pratar med dom, är socialt kompetenta, begåvade, mogna och sansade. vi åt billig mat och drack öl och hade trevligt och tittade på undermålig underhållning i olika former. (eller vad sägs om ett band som heter Campfire bestående av tre unga män med alldeles för långt hår, varsin gura, halvkass förutsägbar stämsång samt ogenerade dylan-wannabe-kompositioner fullkomligt befriade från självironi?) hursomhelst hade vi det riktigt trevligt. men eftersom nån ond person (eller flera?!) inte gett Tellus serveringstillstånd till senare än tio, bestämde vi oss för att gå vidare. vi gick till Trädgården, som hade någon typ av brontosaurus-avslutning-på-sommaren-tillställning.

det krävdes inte mer än en halvtimme av Trädgården-mingel innan jag kände mig hatisk mot hela världen - inklusive mig själv. jag hatade att vara full, och jag hatade att mingla. jag mådde helt enkelt fett dåligt av att gå omkring där och krama halvbekanta man aldrig mer än halvkänt. som grädden på moset (jag vet, jag hatar också det där uttrycket) så dök ingen mindre än min kära ex-pojkvän jonas upp. han var odräglig som vanligt och han hade fortfarande inte lagt sig av med den där patetiska norrköpingsdialekten som han snappade upp i våras. det var too much indeed. men istället för att bara dra innan allt raserade totalt, lät jag mig övertalas kvar av en nyförvärvad vän och drack ännu mer öl i tron om att det skulle börja kännas bättre. det gjorde det inte. istället stapplade jag hem vid halvfyrasnåret fullare och olyckligare än på länge. killen brevid mig på tunnelbanan var vänlig nog att väcka mig med jämna mellanrum och såg på så vis till att jag lyckades kliva av i bredäng.

igår kväll var jag och såg josef fares nya film Zozo. den var värsta höjdaren såklart och det var nog tur att jag såg den igår. för vad är en överdos av alkohol och mingel jämfört med bomber över ens stad och döda föräldrar? idag har jag jobbat. det är kul att jobba. man får pengar. och folk som håller en i handen och säger "tack för att du finns."

Inga kommentarer: