Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, november 01, 2005

det värsta som kan hända

igår hände det värsta som kan hända. historien började egentligen härom veckan när min gamla dator krachade. ingen vidare fara på taket förvisso - det var en gammal burk och vi hade precis fått en ny. de enda filer av värde som fanns sparade på dess hårddisk var min musik, men den fanns ju ändå lagrad i min ipod.

men det var när min ipod mötte den nya datorn som katastrofen skedde. det hela gick mycket fort. massa popupfönster hit och dit och man klickar 'ja' och 'nej' och 'fråga mig inte igen' och 'OK' och 'avbryt' lite hit och dit. nånstans mitt i alltihopa klickades det fel. brutalt fel. nånstans klickade jag på knappen 'radera alla filer från ipodden och datorn och världen'. ja, just det. ni läste rätt. all min musik - FÖRSVUNNEN. bara sådär. jag börjar skrika och gråta. detta kan inte vara sant. mamma kommer farandes in i rummet och undrar vad som hänt och hon förstår genast precis hur jag känner mig. jag skriker "det här är det värsta som kan hända mig!". för er som ändå inte förstår vidden av denna katastrof kan jag meddela att jag så sent som för nån dryg vecka sedan proklamerade att min ipod "är min bästa vän". mmm. och nu är den tom. jag vill helst inte prata om det mer nu.

idag besökte jag ungdomsmottagningen i vårberg igen. det är ganska trevligt där. jag pratade med en kurator som bland annat berättade för mig att jag "försöker gasa och gasa men handbromsen sitter i". med den fina liknelsen och ett lätt leende på läpparna lämnade jag stället och åkte hem till syrran några kvarter bort. vi drack te och pratade om problematiken kring att ens självbild är lika med produkten av det man presterar - det suger rätt hårt. min syster är snäll och klok.

sen cyklade jag hem och lyssnade på last days of april PÅ CD-SKIVA. nu lyssnar jag på P3. suck. dagens låt får hur som helst bli "push the button" med sugababes, av alla grupper. det är faktiskt en fett svängig låt!!! och vad sägs om följande textrad? "my sexy ass has got him in a new dimension". GRYMMASTE LYRIKEN JUH!!! eh.

1 kommentar:

Anonym sa...

självklart får man fråga det. jag passar nästan in på din beskrivning av insnöade akademiker. fast inte riktigt, jag är aningens mer specificerad än så. mediekommunikationsvetenskap 80 poäng (rekommenderas inte) & formgivning & reklamkommunikation & genusvetenskap & lite annat smått och gott har jag hunnit med. kul att läsa, svårt att söka jobb på... annars då? har läst hela din blogg. kul att läsa en blogg som inte handlar om koftor och som dessutom är välskriven!