Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, november 30, 2005

en ganska modig stina

igår var det osaka vs. tokyo på street. fred astereo skulle spela och min älskling Lucksmiths-basisten mark skulle med största sannolikhet också vara där. ingen mark syntes dock till, och senare skulle jag få reda på att han ställt in och var kvar hemma i london. men fred astereo körde som väntat sina låtar i äkta härlig karaokestil med förinspelat komp och körer på cd-skiva, men hade en gitarr på sig för syns skull. (gitarrens strängar gick dock av efter halva spelningen och han fortsatte med bara förinspelat komp.)

jag drack inte alls mycket under kvällen, men lyckades ändå med följande storslaget modiga insatser:

- skrika "that's maths!" efter att fred astereo spelat klart, vilket resulterade i en privatföreställning för mig och vivi vid högtalaren på scenen av just denna låt. (han hade inte kunnat spela den låten eftersom han egentligen verkligen behövde en gitarr för att spela den.) och ja, han kände igen mig - hans största svenska fan!

- lämna en mordhots-flajjer till grabben jag spanat in på street ända sedan han hjälpte min mor med att sätta upp en gallergrind till hennes garnbutik för några månader sen.

- fråga catti brandelius om hon skulle till bredäng, vilket resulterade i en liten pratstund med henne sen på vägen från tunnelbanan. precis som jag hade hon hello kitty-väska och precis som jag hade hon just tagit fram sina vinterstövlar och impregnerat dom så att dom skulle tåla fukt lite bättre. FYI, typ!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst din blogg igen, fyi ;)

Anonym sa...

håller med dig om att arenan suger getpung som konsertlokal. enligt nån vakt hade de inte alls räknat med sådär mycket folk (hej, planering!) men vafaaan. garderobsgrejen var bara det värsta. nån vaktjävel lurade oss att gå in där nere (kortare kö, ni kommer in fortare) men det skulle jag inte ha gjort för efter konserten kändes det som att gå på led ner i en gaskammare för att hämta sin jacka. hann se några låtar med AM från en bra plats långt fram innan en annan vaktjävel ställde ultimatum. "pressa in er här i mitten och korsa aldrig mer den här linjen eller gå och ställ er mycket längre bak". bah. ju mer jag tänker på arenan desto argare blir jag. skulle det prompt vara ett halvlitet ställe kunde de väl för fan ha spelat på berns.