Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, december 28, 2005

det var den julen!

så har det varit jul igen.

julafton firades med mor, far, syster, farmor och psykotisk farbror. det blev en riktigt lyckad dag på det hela taget som avslutades med en mycket underhållande runda TP. farmor roade oss alla genom att inte komma på vad ett "värmeelement i kroppsstorlek som ser till att vi kan vara solbrända året runt" var. (solarium, alltså.) däremot chockade hon oss genom att kunna namnet på obskyra rumänska författarinnor och annat jättesvårt.

vi funderade på att lägga till en ny grej i TP, liknande de olika livlinorna man kan få i "vem vill bli miljonär". fast istället för "ring en vän" skulle det vara "fråga spökrösten" - dvs min kära farbror som pratade för sig själv i rummet intill.

på annandagen bar det av till mormor, morfar och norrland. i norrland var det mycket snö. vi åkte skidor, spelade yatzy, såg norrsken och två älgar. allt en riktigt bra norrlandsjul bör innehålla, med andra ord.

förresten måste jag ju skriva vad jag erhållit i julklapp i år:
en klänning (av mor och far)
en hammare (av mor och far)
500 kronor (av farmor)
10 000 kronor (av gammelfarbror)
Persepolis (seriealbum av syster)
Lena Philipsson-skiva (av psykotisk farbror)
Lene Marlin-skiva (av psykotisk farbror)
badlakan med inbyggd strand-ryggsäck (av morbror och fru)
prydnadstomte (av mormor)
silversked (av mormor)
biocheck (av mormor)

ja, jag säger då det. PRECIS vad jag önskat mig!!! (speciellt skivorna jag fick av farbror har jag ju suktat efter hela hösten.)

idag kom vi hem från norrland. det tog drygt åtta timmar att komma hem. det är lång tid. jag hann nästan tröttna på min ipod. men bara nästan. när jag kom hem överraskades jag av långväga samtal ända från Ladenburg, Tyskland. det var hela Hennings familj som ringde och gratulerade mig på min födelsedag som dom trodde var idag. men det var ju i själva verket ganska passande eftersom jag i skrivandets stund bara har 35 minuter kvar som tonåring!!!

i morgon ska jag på systemet.

2 kommentarer:

vivituff sa...

jag hoppas du njöt av dina sista timmar som tonåring.. men nu får du iaf gå till systemet, och det är ju.. pepp?

Anonym sa...

Grattis grattis! När fyller du år? 28e eller 29e? Köpte du nåt fint på systemet?