Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, februari 09, 2006

DAGENS ROS goes out to ungdomsmottagningen i vårberg

på allmän begäran är flonky back on the blogtrack. idag tänkte jag dedikera hela inlägget åt ungdomsmottagningen i vårberg.

ungdomsmottagningen i vårberg är - och nu skojar jag inte - en av mina absoluta favoritplatser på jorden. alla där är genomtrevliga och jag blir alltid på genomtrevligt och bra humör när jag är där. det tycks liksom alltid finnas en anledning TILL att besöka det stället. om inte för att slentrianbesöka den genomtrevliga kuratorn och klaga lite på livet i största allmänhet, så kan man ju gå dit bara för att det är så jävla nära (ca fyrtiofem sekunder från min nuvarande bostad.) skulle man mot förmodan få idétorka på hitta-på-anledningar-att-gå-till-ungdomsmottagningen-fronten så kan den genomtrevliga barnmorskan hjälpa en att hitta på ytterligare anledningar att komma dit. till exempel: "blodprov kan ju vara bra att ta ibland, ska vi inte boka en tid för att ta blodprov också? nångång när du har ätit och sovit ordentligt så att du inte svimmar?". man typ ba "anytime, darling." fast med andra ord.

ja, synnerligen omtänksamma är dom. (nu känns det som om tonen i det här inlägget börjar låta ironisk, men det är inte alls meningen faktiskt!) och var annars kan man få komplimanger för att man har en fin slida, bra blodtryck eller för att man är så duktig som överhuvud taget kommer dit?

Inga kommentarer: