Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, januari 31, 2006

beslutsångest

idag tog jag tunnelbanan till slussen. därifrån tog jag en buss. bussen åkte på broar över vatten, förbi köpcentrumet som gud glömde nummer ett och köpcentrumet som gud glömde nummer två. förbi skogar, fält och ställen med namn som Grantomta. till slut kom jag fram till Torshälls förskola där jag skulle på någon typ av jobbintervju.

nuförtiden går man inte på dagis utan på fööörskola, berättade chefstanten. andra ord som chefstanten verkade gilla var till exempel: flexibilitet, dubbelkompetens, tänk (använt som substantiv), digital dokumentation, pedagogik och enheter. jag behövde inte precis marknadsföra mig själv; min kära vän miranda som jobbar där hade redan gjort allt insmörande förarbete. chefstanten sa att jag såklart måste besluta själv huruvida jag vill jobba där eller ej, men jag behövde INTE fundera över om jag skulle trivas där eller inte - det var hon nämligen övertygad om att jag skulle göra. all right liksom.

men ändå. beslutsångest.

1 kommentar:

vivituff sa...

men att byta jobb är ju ett väldigt bra steg i riktning att get mångfacetterad or die trying. och det är ju vårt mål här i livet?