Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, mars 04, 2006

jävla ungar. jävla förkylning.

dom jävla ungarna har redan lyckats dela med sig till mig av en riktigt härlig dagisförkylning. tre dagar tog det innan jag blev smittad. så nu sitter jag här framför datorn en lördagkväll med schlagerfestivalen som det enda att se fram emot. jävla skit.

många har reagerat med ett "va kuuul! dagis! det passar ju dig!" när jag berättat om mitt nya jobb. att jag skulle passa med att jobba på dagis är en stor missuppfattning. jag är till exempel inte ett dugg barnkär. jag har helt enkelt svårt att se barn som något annat än korta människor utan allmänbildning och med kass motorik. visst, utveckligen går ju hela tiden framåt för dom. men det är ändå jobbigt att umgås med människor som inte med säkerhet kan svara på vad dom själva heter. dock gläder jag mig åt att det är lättare att byta blöjor på 15-kiloskids än på 80-kilosklumptanter. och dessutom är det faktiskt rätt mysigt att själv slumra till på eftermiddagsvilan med åtta tvååringar snusandes intill sig.

idag har jag hängt hemma hos syrran. hon gjorde varm choklad till mig och bjöd på hembakta kakor och ibumetin. (ibumetinen var inte hembakt alltså utan köpt på apoteket. har inte fixat nåt eget förråd än med medicin och sånt.) så kollade vi på hepburnfilm gånger två. först audrey i "breakfast at tiffany's" och sen på morsan katharene i "ingen fara på taket".

dagens låt är i alla fall "change in the weather" från nya Concretes-plattan. eller nej förresten, hela Concretes-plattan är dagens platta. och jag som trodde att jag tröttnat på pop!!!

Inga kommentarer: