Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, mars 16, 2006

tagen på bar stavgång

nu har det gått över två veckor sedan jag påbörjade min karriär inom förskolan. jag kan inte påstå att jag stormtrivs, men min tillvaro är trots allt helt acceptabel.

en käck sak med förskolan jag jobbar på är att den är så käck. käckheten tar sig bland annat i uttryck som så att chefen köpt in ett antal stavar på förskolans räkning. om man går ut och går med stavar när man har rast så BJUDER chefen på en extra kvarts rast. självklart var jag och miranda tvunga att utnjyttja denna möjlighet till motion på arbetstid och således gav vi oss ut på en power-walk med stavar idag på rasten. jag har inte känt mig så till den milda grad genomlöjlig på länge! varenda samtalsämne vi försökte oss på fick liksom en sån absurd twist - allt på grund av varsitt par stavar. men det ÄR verkligen genomfånigt med stavgång. eller genomkäckt... i morgon gör vi värmdös skogar osäkra igen, var så säkra.

PS. till råga på allt blev vi tagna på bar gärning av en mamma till ett av barnen som såg oss genom köksfönstret! DS.

Inga kommentarer: