Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, mars 31, 2006

fett spexigt

igår var jag och jocke och tittade på ett KTH-spex som vår vän victoria var med i. det var första gången i mitt liv som jag besökte ett äkta studentspex och det var på det hela taget en riktigt gemytlig upplevelse. även om jag verkligen inte förstår grejen med att ha konstiga tygmärkesbeklädda overaller på sig (alternativt frack-diton) så tycker jag KTH-kids verkar rätt så sköna på nåt sätt. falsksång är mer lag än tabu och sexistiska skämt går alltid hem. spexet utspelade sig i antik grekisk miljö (såklart) och allt tal framfördes på mer eller mindre rimmande vers.

en av de bästa sakerna med studentspex är att man får ropa tokiga saker som man tycker att dom på scenen borde göra. det vanligaste är att ropa OMSTART om det varit en rolig scen, men det blir lätt lite tjatigt. betydligt roligare är det då att skrika TUNGKYSS när det hettar till på scenen. (och dom arma skådisarna inte har annat till val än att lyda order.) victoria var i alla fall helt klart bäst i sin roll som den norska journalisten åsne, som inte skydde några medel i jakten på det perfekta scoopet. för att ta sig in i det annars för herrar reserverade badhuset klädde hon helt sonika (zonika? konstigt ord det där!) ut sig till badanka. det kanske inte är humor på hög nivå precis, men nog är det svårt att inte fnissa åt en sjungande och dansande victoria iförd norsk folkdräkt med jättelik badanka utanpå. ja, se studenter!

idag firar jag karensdag igen. den andra denna månad. JÄVLA ungar! jag har tillbringat min förkylningsdag med sedvanliga aktiviteter, dvs. druckit blåbärssoppa, kollat på bevvan- och tre kronor-repriser och spelat betapet.

ute faller snö. jag vill bara dö. (fast det där sista skrev jag bara för att det rimmade.)

1 kommentar:

vivituff sa...

om du är ett fan av kth-spex så kan jag tipsa om att dom har stand-up på systerochbror (kth pub) varje onsdag. jag tror det är ungefär på samma nivå som spexet.