Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, december 16, 2006

jag bara undrar

nagra saker jag undrar:

- varfor osregnar det min sista dag i queenstown nar jag vill prova paragliding?
- varfor tror fula killar att det ar okej att ragga pa mig? (ser jag ful ut?!)
- varfor tycker jag det ar okej att vara helt politiskt inkorrekt? ^
- varfor ar det hal i samtliga vandrarhemmets soffor sa att stoppningen sticker fram och varfor ar det hal i varenda heltackningsmatta?
- varfor har jag inte bytt vandrarhem?
- varfor lider jag av pollenallergi? (for tredje gangen detta ar?)
- varfor tar japaner kort pa allting, inklusive nar de ringer fran en telefonkiosk? och varfor ser de japanska mannen alltid sa allvarliga ut nar de poserar medan kvinnorna ler?
- varfor ler vissa manniskor aldrig?

jag har turistat tre dagar nu med the bottom bus, som tog mig till nya zealands allra sydligaste delar. manga vackra landskapsbilder, manga flottiga pommes pa avlagsa vagkrogar mitt ute i ingenstans och manga onodiga fakta berattade av en hopplost babblig guide som hette bloke. ("mc donaldsen som snart kommer upp pa vanster sida ar varldens sydligast belagna mcdonalds" och tva minuter senare: "och KFC-restaurangen pa er hogra sida ar varldens sydligaste KFC".)

men det var riktigt spannande anda, bloke till trots. vi besokte bland annat en farfarm dar vi fick insikt i farfarmandet samt aven sjalva prova att klippa far! det var sjukt svart, bildbevis kan fas senare pa begaran...

de senaste dagarna har jag aven passat pa att rida inte mindre an tva ganger. jag tror att ridning ar en potentiell ny hobby for mig! det handlar ganska mycket om balans och koordination och det har jag ju nagot av en fallenhet for. forsta gangen var bast for da red vi omkring i varsta sagan om ringen-landskapet och den snalla ridflickan larde mig att trava och galoppera lite grann. andra gangen var det jag och en hoper tyska ungdomar utan humor och landskapet var mer klassiskt nya zealand mer grona kullar och brakande far overallt. men trots allt trevligt, aven om det inte gick lika fort och kandes lika haftigt som forsta gangen.

nu ska jag ga och snyta mig. atjooo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej söta syster! lika roligt jämt att läsa om din verklighet... min verklighet lyder: trots störande förkylning ska jag jobba i morgon under en jävla massa timmar (eller 6, dvs. två fler än vanliga söndagar...) i vda som skulle kunna vara julstressens i Stockholm Mecka - det stämmer! Akademibokhandeln, Mäster Samuelsgatan. (du kanske tycker att jag använde mig av en underlig genitivform - MEN, jag hänvisar till "kungens av Danmark bröstkarameller"). Förlåt mig, jag är trött och osammanhängande.

Boa noite, a minha irmã! (ett litet smakprov på min fantastiska portugisiska, första delen får du gissa själv vad det betyder, andra delen betyder "min syster")

PS. Crazy horse-skandelen blev för mycket för SSU-Anna, avgick idag

Anonym sa...

det later typ stort fantastiskt att rida pa nya zealand... verkligen nagonting jag blir sugen pa att gora. halla vad soft om du skulle borja rida i sthlm ocksa!

jag sitter pa en busstation i staden campinas och vantar pa min polare. har precis kopt en bussbiljett till buenos aires dar jag traffar syster och foraldrar pa torsdag! jag ar sjuk och trott, och kan knappast beskriva hur sknt det ska bli att bara folja strommen och ata och kopa allt jag har lust till hihi :) (sarskilt med tanke pa attmor och far kommer att vilja gora aaaaallt for att skamma bort mig)

stor kram

vivituff sa...

men britter verkar lyckas ha en kombination av fulhet och hybris som gör att dom tror att dom kan få snygga svenskar trots att dom är fula. det är konstigt, jag vet. jag har hört att du börjat ragga lammkött? första in på 90-talet än? (som thomas och elin uttryckte det)

Anonym sa...

Tänkbart svar på fråga 2:
Att vara ful och ändå ragga på unga tjusiga kvinnor är ett skolexempel på politisk inkorrekthet. Då du enligt egen utsago tycker att ett sådant beteende är helt okej, så förefaller det naturligt att de fula gossarna noterar din inställning och därefter försöker dra nytta av detta.
Hårda bud i Mellerud; är man tolerant och öppensinnad så får man allt stå ut med en och annan stillös strandraggare också!