Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, december 22, 2006

saknar mina sma fluffkins!

ibland hittar man sig i situationer som man kanske inte alltid raknat med. typ liggandes i invecklad yogapose pa golvet i ett hus pa en bakgata i melbournes bohemchica kvarter, ackompanjerad av plinkaplonkmusik, rokelsedoft och en kvinna som upprepar "totally relaxed, letting it go" pa ett mantraliknande satt.

jag och jelena bor hos rachel och jono i north fitzroy. rachel jobbar som yogalarare (doh!) och jono med grafisk design. deras dagar ar till bredden fyllda av dinnerpartys, marijuana och hangande i spejsade barer. rachel kallar alla for sina sma 'fluffkins' och paminner lite om carrie bradshaw. fast hippie, aussi och inte singel. det ar nog nagot med hennes kroppssprak.

igar tog de oss med pa roadtrip i melbournes omnejd, dar vi fyndade i diverse olika sma second handbutiker. allt ar val egentligen jattebra, men faktum kvarstar:

jag ar inte i trettioarsaldern. jag ar inte intresserad av osterlandsk medicin. jag jobbar inte med kultur. jag ager inga svarta backelitglasogon. jag klar mig inte garna assymetriskt.

jag saknar mina sma fluffkins i stockholms genomtrakiga betongfororter!

3 kommentarer:

vivituff sa...

du är så välkommen hem så. jag saknar någon som inte klagar på att jag pratar så fort. =)

lillasyster troll sa...

och vi andra saknar att sitta som frågetecken och bara le när du och vivi verkligen kommit igång.

Du är så efter längtad!!!!!

fast jag skulle fett mycket vilja leva på Det viset, det som du precis berätta om är det jag håller på med Hela dagarna, fast i skolan... ;)

oooooh! snart är du hemmmmmmmmma :) pusss!!!

Anonym sa...

Det är bara att instämma med föregående talare: Välkommen hem snart! Det finns en ny fin affär i Skäris som vi kan gå och shoppa i. Inte assymetriska kläder! Men fina!

puss puss, syster