Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, december 06, 2006

jag lever och mar ganska bra

hepp hepp. jag har bytt land och jag kannar att jag borde tala om att jag ar har nu och att jag lever och mar bra och allt det dar. nya zealand. sa heter landet.

nastan allt ar valdigt bra. jag aker buss med massa andra manniskor. vi besoker den ena nya zealandska byhalan efter den andra, dricker den ena olen efter den andra, hanglar med den ena pojken efter den andra och skrattar at den ena vitsen fran busschaffisen samre an den andra. i natt roade jag mig aven med att kla ut mig till plastfolie (det var maskerad med tema P, doh!), vandra i morker och stoppa lysmaskar i munnen. ja, sanna mina ord. har gar man inte sysslolos. i morgon ska jag upp och vandra pa en glaciar! ja, dom har sana har! hade jag inte heller en aning om forut.

PS. da ovanstaende text framstod extremt omogen och onyanserad, vill jag bara tillagga att jag gor mogna saker ocksa. som att titta pa stenformationer, saga AH och ta massa kort med digitalkameran.

3 kommentarer:

lillasyster troll sa...

Är det inte det du är där för? att leva och va omogen? trodde ja iaf.. där får du iaf! ;)

En glaciär!? hade du nåt varmare med dig är jeans? Blev Mycket Mycket glad för mitt vykort :) det sitter nu bland mycket annat på kylskåpet..

på måndeag ska jag få börja gå hos de underbara kuratorerna på skärholmens ungdomsmottagning! bara av den betskapen mår jag som en prinsessa! och jag hitta massa julskräp på min vind som jag nu pyntat min lägenhet med.. är du snäll får du ett julkort ;)

oo saknar dig men puss och kram och halka inte på någons läppar ;)

Anonym sa...

Menhallå? Av svenska nyheter att döma är det ju i Australien det händer. Har du hört om den här skandalen?

Tv-kanalen Channel Seven blev nedringda av upprörda tittare som tyckte att David Koch gått för långt när han skämtade om John och Janette Howard, och antydde att premiärministerfrun haft ett och annat i hop med oppositionsledaren Kim Beazley. Tilläggas skall att kroppsvätskan urin hade en central roll i skämtet.

Se mer på svd.se och ha det så bra! Kram

Anonym sa...

hej syster! Var så omogen du behöver, så kanske du blir trött på det sen!!!! nä, jag bara skojar... Du´, inte för att påminna dig om Sverige, men jag DÖR om jag inte får sällskap av dig på nyår hos farmor! DÖR! please, please, please!

puss och kram