Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, december 26, 2006

kuala lumpur

saker som inte ar trevliga var for sig och an mindre i kombination med varandra:

-30-timmarsresor med flyg
-bakfylla fran tre julfester inom loppet av mindre an ett dygn
-mensvark
-kall whopperburgare

men jag ska inte klaga. jag tar tillfallet i akt att lara mig malaysisk: 'tandas' betyder toalett. om man gar in pa en handikapptoalett far man dessutom den stora lyxen av en toalettstol och inte bara ett hal i marken. overkurs for spraknordarna:
'dilarang merokok di dalam tandas'. det betyder att man inte far roka pa toaletten.

1 kommentar:

Anonym sa...

men... malaysia? vad kul! eller det kanske ar en kort vistelse pa vagen hem? men kuala lumpur tycker jag om baserat pa det lilla jag ahr sett.
kram!