Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, september 20, 2007

Moralpanik och mjökpaket

Livet går sin gilla gång på Sopis. Folk moralpanikar över porr och analsex och jag får flashbacks från 90-talet då trenden att tycka synd om dom unga tjejerna som tror dom alltid måste ha analsex jämt och hela tiden började. Folk kan inte förstå hur man kan ligga med nån som man inte känner och anser att folk som har one-night stands egentligen är ute efter närhet, inte sex. Det är ganska roligt. För jag tänker att nån gång under deras kommande yrkesliv så kommer de väl göra visiter i verkligheten.

Idag var det tema "kön och genus". Det var ganska kul. Jag trodde att jag blivit en bekväm slentrain-grå-sosse-feminist på gamla dagar, med fast tvåsam relation och allt, men uppenbarligen var jag mer radikal än jag trodde. Jag nickade instämmande till argument som "så länge kapitalismen tjänar på könsmaktsordningen så kommer den upprätthållas". Och jag poängterade på blodigt allvar att kvotering ju faktiskt sker dagligen, om än informellt .

Appropå den fasta tvåsamma relationen förresten. Igår nämnde jag hur bra det är att vi ändå utbyter kroppsvätskor, varför ingen kan påstå att det är äckligt att dubbeldoppa skeder i maten. Han höll med om det och frågade hoppfullt: "Ska vi börja dricka direkt ur mjölkpaketet också?!"

Inga kommentarer: