Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, september 30, 2007

Dansa samba med farmor

Igår var det släktmiddag i Strängnäs. Farmor tyckte - i brist på annat - att vi skulle fira att huset hon bor i fyller 40 år i år. (Samt helst arbeta i hennes trädgård också.) Sagt och gjort. Allt var sig likt; samtalsämnena, rödvinet, steken, gräddtårtan och kaffet. Det roligaste inslaget var när jag höll farmor sällskap när hon vilade middag på sin kammare, och hon berättade för mig om sina bravader under studieåren i Uppsala. Tydligen var det poppis bland studenterna i Uppsala på 40-talet att dansa samba! "Ja, men det var inte sån där samba som dom dansar nu utan några kläder på sig. Nej, kläder hade vi. Och så var det särskild musik till. Mycket trevligt."

1 kommentar:

Sanna sa...

farmödrar kan vara tuffare än man tror. i sin tantförpakning...

hoppas ikeatrippen gick bra. jag har nu köpt det mesta jag behöver och är istället i stadiet av att tänka väldigt mycket på att jag ska skruva upp saker (fast inte göra det). vi måste fika mer någon dag! fast efter fredag, som är hemtentadag.