Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, september 12, 2007

PK-huset a.k.a Sopis

Trodde ni att mina blogg-dagar var räknade? Ni trodde fel. Jag har bara varit lite upptagen med att vara upptagen.

Jag har nu börjat på Socialhögskolan, mer känd som "den politiska korrekthetens högborg". Första dagarna var lite chockartade. Jag är van att vara den där småpräktiga kvasi-vänster-tjejen, som gillar att jobba med människor, svamlar om människovärde och har ryss-sjal. Jag är INTE van vid att vara omgiven av en hel klass exakt likadana personer. Det var ganska skrämmande till en början. Vart jag mig i klassrummet vände satt det någon student redo att leverera klyschor precis som JAG är van att leverera dem. Till råga på allt var vi inte mindre än tre personer med namnet Stina i klassen! Jag har nog aldrig känt mig så mycket som en i mängden, om ni förstår...

Men. Efter bara några få veckor har det ju inte helt oväntat visat sig att vi inte alls är likadana allihop. De flesta är galet mer präktiga än jag och en del har total brist på distans när de säger att "de behöver lite mer kött på benen". Det gläder mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

I citatet på näst sista meningen kan man byta ut ordet på till mellan och därmed ge meningen en helt ny lyster, det du!

Stina sa...

eeeeh. ja just det.

Anonym sa...

ooo vilket rotebro citat!
haha kram

Anonym sa...

Skinn på näsan, råg i ryggen, is i magen och ett ständigt behov av mer kött på benen - där har vi vår sociala tillhörighet i ett nötskal! Ingen vits att komma här och tro att man är mer unik än alla andra. Det känns hårt.

K&S sa...

Grattis! Du kommer bli en bra soc.tant!
/Lars