Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, november 05, 2007

90-talet, var tog du vägen?

Helgen gick i 90-talets tecken. Det började med fest på Gula villan och en av mina och Sannas "låt oss bli jättefulla i brist på annat"-kvällar. Vi tequilashottade med utbytesstudenterna till tonerna av Backstreet Boys-hits och med Fucking Åmål på storbildsskärm. Jag fortsatte sedan kvällen med den fantastiskt roliga aktiviteten "förolämpa främmande män för att dom inte har spikes-frisyr". Sen började det snöa. På lördagen fortsatte temat hemma hos Hannes med att kolla på Youtube-klipp från nämnda årtionde.

90-talsfenomen jag inte saknar:
- spikes-frisyr
- sporttoppar och adidasbyxor sådär till vardags
- Red hot chilipeppers-Anthonys långhåriga frisyr

90-talsfenomen jag saknar:
- ogenerad formationsdans som även amatören kan lära sig

7 kommentarer:

Anonym sa...

90-talet ja... Spice Girls look-alike, bsbhysteri och alla pyjamaspartyn...

Kato sa...

ÅÅÅ jag hade velat vara med! 90-talsnostalgi i mitt <3

Linnea sa...

men jag tycker redhotchilipeppersfrillan var ganska fin som lång. såhär i efterhand liksom. alltså killen är ju egentligen inget julgransgodis, men med den korta blonda frillan ser han på distans lite söt ut och så tror man saker som inte är sanna och sen ser man en närbild och ba WADNU!?

i det långa håret såg han ju mer ut som han faktiskt ser ut, do you follow?

för övrigt tycker jag att det här med nittiotal duggar från alla håll just nu och jag funderade lite över om vi verkligen liksom... är berättigade att vara 90talsnostalgiska... är vi inte för unga? det spände ju trots allt från vår femårsdag till vår femtonårsdag och egentligen har vi väl medvetna minnen endast från de senare åren?

JAG ser fram emot när vi får vara nostagiska angående 00talet jag!

Stina sa...

alltså mind you, jag påstod inte att anthony var hetare i sin senare frilla heller.

jo, såklart det är för tidigt att vara nostalgisk. och såklart vi var för små under största delen av årtiondet för att komma ihåg nåt. men det hör väl lite till tidens anda det med - att vara hetsig och att allting går fort fort fort. förut brukade man väl räkna med att det tog typ 20 år innan ett årtionde "kom tillbaka". nu är vi ju typ nostalgiska över saker som hände för tre år sen.

Linnea sa...

ja det är sant visserligen. vi hade en liten konflikt här hemmavid angående min nya dröm; benvärmare, och P beklagade sig och tänkte på buffalos och aerobicsvideos om vart annat. fast sen hittade vi minst fyra benvärmare på bild i KLICK! och jag pekade ut det nyskapande i återvändandet och mannen fick se sig slagen.

Stina sa...

haha. benvärmare är ju the shit ju. dammade faktiskt av mina härom dagen när det var kallt ute. hade inte använt dom sen danskursen i mellanstadiet. hehe.

Linnea sa...

jag har ju till och med gått så långt att jag stickar mina egna. jag glömde dock köpa dekorationstråd igår, DOH! så jag funderar på att göra som du och smyga dit idag och skriva en liten lista på allt jag tagit och lämna pengarna i skåpet. vi får se.

men vad jag verkligen vill ha är ett par mamelucker. eller vad dte heter, typ jättevarma ylleunderbyxor som man kan ha PÅ strumpbyxorna så man slipper frysa om låren! det vore nåt det!