Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, november 28, 2007

Här behöver ingen vara sysslolös

Gjorde just ett IQ-test på nätet. Efteråt uppmanades man att "tell your friends how smart you are" genom att placera denna fina ruta på exempelvis sin blogg. Självklart ska jag härmed berätta för mina vänner hur otroligt begåvad jag är, vilket denna snabbenkät från internet visar. Enligt deras lilla diagram tillhör jag i och med mitt IQ de 2.3% av testdeltagarna som är "gifted". Einsteins IQ låg tydligen på 160+, det vill säga vad som där klassas som "extraordinary genius".

Free IQ Test Score
Free-IQTest.net - Free IQ Test

Man kan fråga sig hur en person som jag, som alltid ogillat talföljder och kluriga frågor om vilken geometrisk figur som kompletterar en rad andra geometriska figurer kunde klara mig så pass bra. Svaret hette: amerikansk kultur. Typ, bokstäverna i ALASKA omkastade, och sen ska man svara på om det är namnet på en sjö, ett land, en delstat eller ett djur. Liksom hallå? Jag skulle vilja se hur många amerikaner som scorade högt om man hade liknande frågor med omkastade bokstäver i LJUBLJANA och sen frågade dem om det var en maträtt, en huvudstad eller en bergskedja. IQ my ass.

13 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.free-iqtest.net/score.asp?id=56894

hehehe

Hannes

Per-Arvid Berglund sa...

hahaha! roligast idag (än så länge, klockan är ju bara nio iof...)

Anonym sa...

jag fick 150
så varför klara jag inte tentan i förrgår!? kanske för att jag sitter o gör iq-test istället för att plugga...

Stina sa...

oskar satt bara och mobbade mig medan jag gjorde testet och sa att förr eller senare kommer jag få MINUSPOÄNG för att jag är så hjärndöd att jag fortsätter.

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

bra start

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

Anonym sa...

Your way of describing the whole thing in this piece of writing is really nice,
every one be able to without difficulty understand it,
Thanks a lot.

Here is my blog post paläo diät

Anonym sa...

What's up Dear, are you in fact visiting this website on a regular basis, if so afterward you will absolutely get pleasant experience.

Also visit my homepage - aminosäuren zum fettabbau
Also see my web site - Steinzeitdiät Rezepte

Anonym sa...

What's up to every body, it's my first go to
see of this weblog; this weblog carries amazing and in fact fine material for visitors.


Also visit my web site - Was ist das leckere an der Diät ohne Gluten

Anonym sa...

I do not know whether it's just me or if everyone else encountering issues with your site. It appears as if some of the written text within your content are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them as well? This could be a problem with my internet browser because I've had this happen before.

Many thanks

Feel free to visit my website :: low carb produkte
Also see my page :: low carb diet

Anonym sa...

Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a forty foot
drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.

I know this is totally off topic but I had to share
it with someone!

Also visit my blog post ... fleischrezepte
my page: kochen für gäste