Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, april 25, 2006

linda är häftig

jag pratade nyss med linda i telefon. linda är häftig. hon kom hem idag efter att ha rest runt själv i australien och nya zeeland i tre månader. sånt är liksom häftigt per definition. hon berättade att hon lärt sig surfa, att hon dejtat en australiensisk kille i ett häftigt band och att hon sett martha wainwright i en vip-lounge på nån festival. det är ännu häftigare. jag blev alldeles pirrig i magen av hennes berättelser och kände ett starkt behov av att någon gång vara lika häftig själv.

jag tror att målet med livet är att göra häftiga saker. som linda, ungefär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Joina mitt häftighetståg då! Jag fick mail idag från arabiska universitetet i Beirut, det började "Dear Mr Signe..." Ska man åka dit för att bredda deras världsbild eller ska man bara bojkotta sexistsvinen?

Du och jag kan vara linda i något häftigt land när som helst efter den 20:e augusti, säg bara till!

Anonym sa...

Ja det var ju sjukt länge sedan jag läste din blogg. Det är ju dumt. De blir bara bättre och bättre och mer och mer spännande. Måste vara våren. Eller så är du bara mycket begåvad.

Anonym sa...

åh stina du är min nya vän och idol!