Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, maj 02, 2006

mycket tyder på att jag har the time of my life.

nedan följer några exempel på vilken perfekt ålder jag befinner mig i. allt är hämtat från denna valborgs- och första maj-helg. förutom valborgs- och första maj-firande av ganska ordinärt snitt innehöll den även indierave och all night dancing. signe var här med mig hela helgen och förgyllde min tillvaro. nu kör vi:

- jag är för gammal för att tycka folköl är häftigt men för ung för att tycka det är gott.
- jag är för gammal för att tända eld på papperskorgar men för ung för att skälla ut kids som gör det (trots att det gör mig uppriktigt förbannad.)
- jag är ung nog att skråla "rör inte LAS - borgaras" men för gammal för att skråla "intifadan visar vägen" (och andra slagord jag faktiskt inte riktigt vet vad de innebär.)
- jag är för gammal för att fira valborg med att sitta på marken i svinkyla och hinka öl, men andå ung nog att fira första maj sittandes på marken framför vänsterpartiets scen.
- jag är ung nog att skråla hockeyramsor med sexistisk underton på tunnelbanan men gammal nog att bli förbannad på andra som gör detsamma.
- jag är ung nog att dansa till klockan fyra på natten i fryshuset men gammal nog att få träningsvärk av det dagen därpå.
- jag är för gammal för att vilja gå på reclaim the city men ung nog att förväntas vilja göra det.
- jag är ung nog att hoppa över en natts sömn, men för gammal för att hoppa över två nätters sömn i rad.
- jag är ung nog att börja hångla med främlingar men gammal nog att sluta när jag tröttnar.
- jag är ung nog att tycka det är hemskt pinsamt med medelålders kvinnor som dansar till afrikanska trummor i demonstrationståg men gammal nog att känna rädlan för att själv bli en sådan kvinna.
- jag är för gammal för att röka men ung nog använda rökning som raggningsknep när det passar sig.
- jag är gammal nog att dansa till Svensk Pop men ung nog att tycka att andra som gör det är töntar.

som sagt - mycket tyder på att jag har the time of my life.

2 kommentarer:

vivituff sa...

jag börjar faktiskt också befara att vi kommer bli som dom medelålders kvinnor som dansar afrikansk dans och typ beter sig som om dom var 20 igen, bara för att dom tycker det är kul.

men om det blir så så får du skjuta mig.

Anonym sa...

nej, varför? det är väl pepp att aldrig åldras!