Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, maj 03, 2006

en reko kille

jag har just varit på dejt med en reko kille. en kille som inte knarkar, beter sig som ett svin när han är full och som inte är otrevlig och dissig i onödan. nej, en reko kille var vad han var. från den lilla orten årjäng i sköna värmland. den reko killen hette alex.

alex bjöd på fika.
alex jobbade på posten.
alex lyssnar på belle & sebastian.
alex skulle läsa till civilingenjör.
alex log och var trevlig.
alex kunde föra en konversation.
alex var ganska söt.

efter en tre och en halv timmar lång fika med efterföljande vårkvällspromenad på söder - helt utan pinsamma tystnader och "joråsatt" - har man ju fett med halva inne, tänkte jag. men ack! jag glömde att alex är en reko kille. (signe påpekade senare möjligheten att han kanske rentav var en - håll i er - gentleman!) av en reko kille får man bara en kram och ett "vi hörs", innan den reko killen trampar hemåt kungsholmen på sin cykel. EN KRAM! inga tafatta tafsningar, inga halvoanständiga förslag - ingenting. inget hångel och jag är i upplösningstillstånd - vad är det för fel på karln?

7 kommentarer:

vivituff sa...

jag tror faktiskt att signe kan ha en poäng i att han kasnke är en gentleman. eller så är han bara blyg. alternativt dum i huvudet. hur kan man inte vilja hångla med dig?

Anonym sa...

hahaha... vart har du hittat honom? btw, måste man verkligen sluta dansa i demonstrationståg när man fyller 40? fan vad tråkigt...

Anonym sa...

jag tycker det låter jättebra! ett lagom steg och ett lagom tempo är även om det låter jävligt tråkigt väldigt bra.

röstar även för blyg och gentleman.

dock en risk att han inte vill ha sex innan äktenskapet, men så illa ska det nog inte vara. håll ut!

Anonym sa...

hej. och dethär är din blogg. och jag gör gärna om det nån gång, och fan lite tunnelbanesånger står jag ut med men ja kanske inte varje dag men ha det bra du. tillsvidare.

Granström sa...

Det är väl inte Alex Aronsson som är gentlemannen?

Anonym sa...

Lol, tror att tjejen just vann VM i otroligt detaljerad beskrivning av anonym person:D

Killen har vänner Flonky :p

Jag hade ingen aning om att hav varit på dejt.

Fatta va vi garva!!

Anonym sa...

ojojoj, snacka om att du inte träffat Alex medans han bodde i årjäng, HAHAHA