Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, maj 14, 2006

svennar - visst finns dom!

helgen var hyfsat spännande. som en del i projektet "get mångfacetterad or die trying" besökte jag och vivi en riktig svenne-fest i nacka. vadå svenne-fest tänker ni då. är inte typ alla dina kompisar också av svensk härkomst och bla bla bla? jo, det kanske dom är. men dom är inte svennar för det. jag ska nu förklara vad jag lägger i begreppet svenne.

det är svennarna som köper alla dom där kläderna du själv inte vill ha. det är svennetjejerna som har jeanskjolar från diesel. det är svennekillarna som har v-ringade t-shirts. det är svennarna som helt ogenerat groggar på explorer-vodka och hallonsoda. det är svennetjejerna som köper allt det där sminket du själv inte vill ha. det är svennetjejerna som är blonda. det är svennetjejerna som köper alla dom där rakhyvlarna som gör dig till en gudinna. det är svennetjejerna som dansar till shakira när det är fest. det är svennekillarna som blir redlöst berusade när det är fest. det är svennekillarna som spelar hockey. det är svennetjejerna som har konst från ikea på väggen.

vivi och jag kände oss hyfsat mal-placé på ett ganska tillfredsställande sätt. här har jag gått omkring och trott att jag är värsta mainstream-bruden som handlar nästan alla mina kläder på H&M och så. och vem lyssnar inte på indiepop these days liksom? men så kommer man till en plats där man är exotiskt utstickande för att man har hår under armarna och äger bright eyes-skivor. ja, sanna mina ord. svennar - visst finns dom!

1 kommentar:

vivituff sa...

fan vad mångafacetterade vi var! vi lyckades till och med gå till ektorp centrum. jag tycker fortfarande att vi förtjänar en tapperhetsmedalj.