Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, januari 01, 2007

flonkys nyårskarameller

2007 firades in med dunder och brak på farmors 80-årskalas i strängnäs. eller snarare: jag somnade på soffan - utslagen av intensiva familjeaktiviteter och jetlag. min kära mor väckte mig lagom till tolvslaget då jag tvångsmässigt skålade i gammelfarbrors dyra goda skumpa.

men nu kära vänner är det dags att summera året som gått. här kommer årets...

... förort
självklart blir det vårberg - förorten där jag har bott och verkat under större delen av året och där dom grymmaste alkisarna och dom hetaste kickersbrudarna finns. utan konkurrens.

... bok
ett ännu enklare val. jag har nämligen bara läst en enda bok det här året och det är jack av ulf lundell. men inget ont i det - det är också den enda bok man behöver!

... ligg
här är konkurrensen hårdare och valet svårare. en australiensisk vildmarksguide konkurrerar med en sjöman från frankrike och brevbärare fightas med melbournekonstnärer. men i slutändan vinner trots allt moderaten från farsta. för lång och trogen tjänst.

... mest tvivelaktiga komplimang
"du ser ut som en utvikningsflicka i slitz!". vad svarar man på sånt?

... fetisch
äldre män. utan tvekan - try it you'll like it!

... uttryck
bjöd min kära farbror på igår; "försätta i grosses". (eller 'göra med barn', på modern svenska.)

... fest
en mycket svår kategori då 2007 förmodligen kommer gå till historien som en enda lång fest. men jag tror att maskeradfesten på the poo pub mitt ute i den nya zealändska landsbygden vinner trots allt. 40 backpackers strandsatta i ödemarken utklädda till olika saker med begynnelsebokstaven P kan inte bli tråkigt.

... mest oväntade kompis
är också en svår kategori då jag under mina resor stött på och umgåtts med mången ytterst oväntad person. men på hemmaplan vinner paulina. hon började sin vänskapskarriär med mig genom att vara redlöst full på en av mina och lovisas fester samt stjäla lovisas klänning. (men hon lämnade tillbaka den och heder åt henne för det.)

nej, nu får det vara nog. FROHES NEUES JAHR!

2 kommentarer:

Linnea sa...

paulina!!!! <3

Anonym sa...

åh men tack vännen!!