Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, januari 29, 2007

jag sa att det var gulligt

virka, dansa och lyssna på lambchop i hannes rum. det är livet det! i jordbro! lägg därtill en BBC-dokumentär om konstiga människor i etiopien som hoppar över kor och piskar varandra och livet blir inte så mycket bättre.

en sak som inte är livet är anställningsintervjuer. dom är i ickelivet. jag tycker inte om såna företeelser. jag var på en sån idag. det var jobbigt. jag skulle prata tyska. jag skulle redogöra för hur jag såg på det faktum att vi visar upp ett sånt fatalt rövigt misslyckande som vasaskeppet för våra internationella besökare och vad det säger om den svenska mentaliteten. jag sa att det var "gulligt". dom tittade jättekonstigt och bekymrat på mig. sen frågade dom om jag hade några frågor. det hade jag inte. sen fick jag gå. med svansen mellan bena. ja ja. även solen har sina fläckar, som min kära mor brukar säga.

hur mår ni idag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha sadar blir det ju ibland :) aja du hittar nog nat roligare att jobba med an att visa turister ett gammalt batvrak anda

joda jag mar bara bra, tack som fragar :P! idag frsokte min danslarare ligga med mig men det ar okej, for det ganska jobbiga missodet kompenserades for genom att jag ahde ett intressant samtal om underklassen med en annan kvinna som ar inneboende i samma lagenhet som jag, oc sa lyssnade vi pa juloratoriet for hon sjunger i kyrkokor precis som jag gjorde forut. och pa torsdag borjar fler danslektioner (denna kombination av lite amator-antropologi och dans ar definitionen av det som arlivet for mig. tur att vi bada har det bra!)
massa massa kramar

Linnea sa...

vafan har du inte en skola att gå till din jväla slacker!!!