Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, februari 22, 2007

innovativt, bruden

en sån där dag då jag är arg och förbannad på allt och alla: jocke, bostadsmarknaden, vädret, fast kanske mest av allt på mig själv för att jag har så lätt för att bli förbannad. joakim förstörde min kväll igår och säkerligen ett par dagar till framöver. suck. och det mest konstruktiva jag kan komma på för att lindra min ilska är att hänga ut honom offentligt. innovativt, bruden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta utdrag passar faktiskt knappast bättre än här!

Utdrag ur självbiografin ”Bombad och sänkt”
(C) Arne Anka
--------------------------------------------------------------------------------
”Eller: Varför går flickor alltid två och två på toaletten? Där finns redan en spegel som kan bekräfta varje kvinnas existens. Men icke. De behöver ytterligare en part som kan se dem genom spegeln. Säga att sminket sitter rätt. Sedan kollar de sig i spegeln igen för att se om det verkligen är sant.
Vi män pissar i kors. Vad vi än gör så pissar vi i kors. Jämför ballarna och ser vem som pissar längst. Och mest. The Right Stuff, ni vet. Ni har väl sett filmen av Philip Kaufmann? ...and for a brief moment Gordo Cooper went higher, farther and faster than anyone had ever seen... Det krävs inte mycket för att vara man. Allt som krävs är att alltid vara mest eller värst.

Det bästa jag vet är att vara full. Samma sak där. Vi män dricker oss fulla, ser vem som blir fullast, vem som dricker mest, spyr mest och vem som sedan vaknar upp med den värsta baksmällan och den snyggaste bruden. Sedan berättar vi det för varandra, och så har vi skitkul.

Jag får inga snygga brudar. Jag får inga brudar alls. Bara en sådan sak är källa till mycken munterhet. Jag är den som får mest av minst brudar. Vad vi män än gör så har vi roligt åt det. Det är bara kvinnor som påstår att vi bär oss illa åt. Om män bara umgås med män förvandlas de till lyckliga, fjärtande, kräkande och kravlande svin.

Man säger att det är ’kulturen’ och ’disciplinen’ som skiljer oss från djuren. Själv tror jag att det är kvinnan. Så fort en man gör det han egentligen vill kommer en kvinna och säger åt honom att skärpa sig.

Det är därför jag inte tror på äktenskapet. Kvinnorna tar allting på allvar, männen ingenting. Utom sig själva. Svår kombination.

En mans egna problem är det enda han tar på allvar, andras problem tycker han bara är festliga och drar anektdoter om. Se bara på mina. Alexander Barks ritar serier om dem och en jävla massa läsare skrattar sig halvt fördärvade. Så är det om man är seriefigur, och dessutom en manlig sådan. Det är priset man får betala. Serier om brudar är alltid allvarliga, eller också är de lite allmänt putslustiga, handlar om mens eller så för att flickorna ska känna igen sig. Men aldrig, aldrig, att de är befängda. Det befängda anses okvinnligt.

Jag tycker alla är befängda, både män och kvinnor. Faktum är att jag av princip håller alla människor för att vara idioter. Ända tills de har bevisat motsatsen. Och om någon har lyckas bevisa motsatsen är det dags att inse att det är man själv som är idiot.”

Kram Joakim

PS. Är det inte dags att du lär dig förakta mig som den okunniga idiot jag är snart så att du inte tar åt dig varje gång jag driver med dig? DS.