Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, februari 19, 2007

såna där killar

jag är en hyfsat tolerant person om jag får säga det själv. jag har många olika sorters vänner och jag tycker i allmänhet att det är trevligt att alla inte är precis som jag. utom när det kommer till såna där killar förstås. (jag väljer uttrycket såna där killar så att man inte ska blanda ihop dem med såna där killar, dvs såna där kompisar.)hur som helst så är det ju nåt helt annat. för istället för att uppskatta dem för deras bra egenskaper letar jag fel hos dem likt en korrekturläsare vars enda mål och strävan är fullkomlig perfektion. vänner har jag inte problem med för att dom inte lagar mat exakt som jag, uttrycker sig som jag eller tänker som jag. men med såna där karlar är det nåt helt annat. således var jag nyss på väg att dumpa en kille av den enkla anledningen att han ofta säger två ord som jag inte tycker är så fina. 'gött' och 'nice'. visserligen två vidriga ord, men är det skäl nog för en dump? i need guidance!!!

2 kommentarer:

Linnea sa...

nej det är inte skäl. du är rädd att bli sårad skulle jag tro och därför vill du hitta fel så att du hinner dumpa först, alternativt kan gotta dig i det om du skulle bli dumpad. våga mera!!!

och angående just de där orden, be honom sluta bara! eller börja använda två synonymer riktigt ofta och han kommer bli smittad och börja använda dom istället!

vivituff sa...

jag håller med linneas kommentar fullständigt. även om du, liksom jag, har en lätt språkfascistisk sida så är det inte legitimt att dumpa någon för att han använder ord man inte gillar. be honom hellre sluta, eller vänj dig vid att han inte är perfekt. han kan ju knappast vara värre än dina vänner och oss tycker du ju om ändå. (tror jag)

och för att citera my little ponys (jag väljer mina citat med omsorg): våga nåt för att vinna, se hur långt du kan nå!