Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

måndag, maj 14, 2007

Bruden-bruden vol. 2 (eller arbetarklassbruden vol. 2)

Jobbarkompisen: Men åååh. Man måste tydligen skaffa nån slags tilläggstjänst för att kunna läsa hela artiklarna på aftonbladet.se numera!
Brud-bruden: Men jag har den! Vad är det du vill läsa om?
Jobbarkompisen: Varför har du det?!
Brud-bruden (utan ironi): Vadå? Det finns jättemycket att läsa där! Vad skulle jag annars göra på jobbet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, du arbetar, du har tråkiga kollegor och ett bemanningsföretag tar pengarna som ditt arbete bidrar till att skapa. Och vad får du ut av dealen, nu igen?

Jag tänkte på dig imorse, när Dolly i min stereo sjöng "it's a rich mans world, no matter what they call it". Och tro mig, the rich man skrattar åt dig nu.

Anonym sa...

Usch, nu har jag haft dåligt samvete i nästan ett dygn. Det är väl toppen att du har ett jobb som inte innefattar andra människors kroppsvätskor och exkrementer. Jag är nog bara avis, om inte annat så på kaffemaskinen.
Och om den rika mannen kan vi ju konstatera att det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik man att komma in i himlen.