Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, augusti 09, 2007

Stjäl i de rikas kvarter i stället



Nu är jag inflyttad i vad som faktiskt är mitt första alldeles egna hem. Visserligen ett andrahandskontrakt, men ett EGET andrahandskontrakt. På trettonde våningen bor jag. Man kan se hur långt bort som helst och i morse när jag vaknade befann jag mig inuti ett moln. Men vackrast av allt är utsikten över rättspsyks rastgårdar när det skymmer. I hissen i mitt hus har syndikalisterna satt upp ett klistermärke med texten:

"Till tjuvarna:
De som bor här tillhör arbetarklassen. Stjäl i de rikas kvarter i stället. "

I hissarna luktar det för övrigt alltid av en blandning av svett och curry-kryddor. Hälften av alla som bor här i huset tycks ha påbrå från länder i sydostasien (curryn!) och den andra hälften verkar bestå av tyska utbytesstudenter (svetten?!). Och så jag då. Mycket internationellt. Därför står alla anslag i huset på engelska också: "Refuse room"(?!) står det på soprummet. Jag trodde inte att man kunde känna sig fri på 24 kvadratmeter på trettonde våningen. Men idag har jag varit på ett humör som nog närmast kan jämföras med sån där... vahettere... LYCKA!!! Kom hit och hälsa på vetja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go FLEMPAN! Min s.k. yrkeserfarenhet säger mig att folk i allmänhet är beredda att vandra över lik för att behålla en hygglig utsikt, samt att en utsikt från 13:e våningen per definition alltid är hygglig (minst!). Så ställ fönstret på vid gavel, inandas den höga och friska luften och känn dig priviligerad!
Häng kvar i lyckoruset, det skadar inte.

Stina sa...

hehe. med fönstret på vid gavel får man dessutom varje kväll bonusen att känna doften av curry från grannen. yay.