Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, april 12, 2007

QL grejer och förortsbattle

en rolig sak med KTH-studenter är att dom är så tråkiga. jag läste en bra krönika i på stan om det där för ett tag sen som jag tänkte göra en rip-off på. idag var jag nämligen i KTH-land och fylldes då av insikten i hur tråkiga dom verkligen är. vad är till exempel grejen med att dom tycker det är så kul att använda sig av bokstaven Q? "haha, man använder nästan aldrig Q i svenska språket- vore det inte QL att använda Q lite oftare?". således har dom lyckats döpa backen som går igenom KTH-området till "Osqars backe". QL! (går ni på dagis eller?)

studentfiket hade dom för övrigt döpt till det genomfyndiga namnet "pHiket". man ba: "oj va roligt, vi vet vad pH är för vi är sådana där naturvetare. vore det inte QL att skriva pH istället för F?".

nästa vecka tänkte jag gå och titta på en vän som är med och studentspexar sig i KTH-spexet. och skratta ÅT dom!

PS. jag tycker för övrigt att det är fint att mitt föregående förortsinlägg inspirerade till ett spontant förorts-battle. åsa vinner ju med hästlängder såklart eftersom hon bott i kåkstäder utanför rio de janeiro. men jag kan i alla fall kontra med att det brann en bil utanför vårt fönster härom dagen. det kändes läckert bagdad-trendigt!!! DS.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville nästan vara med och förortsbattla, men att en nittonårig tjej försvann från grannhuset och att de pratade om henne på efterlyst kändes inte riktigt bra att skryta med... Jag skulle kunna komma dragande med grannens nackkrage eller kvinnan i hissen som sa att hon var deprimerad och ville att jag skulle leta efter hennes nycklar, annars skulle hon aldrig komma in igen. Men jag skulle ändå aldrig vinna.

Och om studentikos humor: Åk inte till Linköping. Beträd inte tekniska högskolans område.

Och: Nästa vecka ska vi bannemej simma!

Sanna sa...

jag har verkligen funderat över förkärleken för udda bokstäver jag med. och den för oreanga overaller. kanske är någon form av astronautkomplex? pre-fuglesang. grejen är ju att om konstiga bokstäver är vad som konstitueras som humor så vet jag inte riktigt vad man ska förvänta sig av det här spexet. folk säger ju att det är roligt, men vilka kan man lita på liksom? inte de inblandade naturnördarna iallafall.

btw så har jag också tagit mig för det här med att blogga. alla gör det ju, så varför inte jag, eller nåt. får se hur länge det håller.

Per-Arvid Berglund sa...

i min förort bor kristoffer poppius.
:)

Anonym sa...

jag vet att det var världens mest pretentiösa och "hej titta på mig"-kommentar, men jag kunde inte låta bli! :)

Anonym sa...

Jag var ihop med en kth:are i tre år! Han var inte så hemsk (jag stod ut...) men hans kompisar var så tråkiga att jag höll på att dö:
(alla kollar på ett filmklipp ur final fantasy, en gigantisk svär fylls med vatten)
kth:are: Som om man skulle kunna fylla en så stor svär med vatten! Haha!
(alla skrattar)
min dåvarande pojkvän: Jaa... om man har ett tillräckligt starkt magnetfält så kanske det skulle gå...
(alla skrattar igen)
kth:are: Det skulle i alla fall inte jag vilja vara i närheten av!
(alla skrattar massor och jag försvinner till nedervåningen och läser ett manus som låg och skräpade i väskan)

Jag mår fortfarande dåligt av att tänka på den händelsen!

Stina sa...

hahahaha. mmm, det var ju det här med kth:are liksom