Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, april 14, 2007

Solen skiner, jag måste ut

Hej kära vänner. Vill ni veta någonting? Jag är vuxen. Ni märker det redan på det korrekta användandet av versaler och min allmänt accepterande inställning till skrivregler. Men tecknen är fler än så:

- Jag har inlett en kamp mot skadedjuren i min lägenhet och klagar på dem dagligen så fort jag får tillfälle.
- Jag skäller offentligt ut prepubertala pojkar som beter sig illa på pendeltåget. (Även om jag ännu är några år för ung för att säga "Gör ni sådär hemma?!")
- Jag har inte one night stands. (Längre.)
- Jag säger "Huu, din stackare. Gör det ont?" till okända människor med otäcka sår.
- Jag blir inte rädd när jag dricker vin i Vitabergsparken och polisen kommer. (Okej, jag erkänner att vindrickande i Vitabergsparken knappast kan kategoriseras som vuxet beteende, men ändå. Reaktionen!)
- Jag försöker truga på spinkiga människor mat, utan ironi. (Läs: Jocke)
- Jag känner tvångsliknande beteende att jag borde gå ut när solen skiner.

So long, alltså.

Inga kommentarer: