Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, januari 15, 2006

fredagen den trettonde typ

dagen efter fredagen den trettonde vaknade jag - på fel plats, under fel omständigheter, på fel sätt - med något som kan beskrivas som den värsta baksmällan på länge.

kvällen började dock ypperligt, med mogen, trevlig middag hos miranda i hennes flashiga lånelägenhet på kungsholmen. (försäkringsbolaget betalar, eftersom nåt är knas med deras riktiga lägenhet.) den fortsatte mindre moget med ett kollektivt rosévinshalsande på bussen mot Bonden Bar. där var det god stämning, bra musik och mina älsklingar Two Times the Trauma spelade. DJ:n spelade Arctic Monkeys och Vivi och jag var på gott humör såklart. med skräckblandad förtjusning bevittnade vi även hur våra respektive bästa killkompisar hånglade upp varandra, för att sedan försvinna tillsammans utan så mycket som ett hej då. det hela var ytterst lustigt.

partystämningen var fet och vi drog vidare till bacci i gamla stan. det var där som saker och ting började gå snett. för det första luktar det prutt nere i baccis källare. prutt och svett. det är en ganska oangenäm kombination. men det blir väl lätt en sån odör om man klämmer ner 100 svettiga kids i en trång 1700-talskällare utan ventialtion. nåväl. jag spillde öl på hela mig och dansade improvisationsbugg med olika främmande människor. resten är historia.

Inga kommentarer: