Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, januari 17, 2006

hunden med pacemaker

på tv berättar dom om en hund som fått en pacemaker inopererad. som den sanna nihilist tillika djurhatare jag är tycker jag såklart att det var bland det fånigaste jag hört på länge.

jag är egentligen en väldigt hemsk människa. ni som någon gång har sett mig full har säkert fått ett smakprov på det. när jag är nykter låtsas jag att jag är snäll och de flesta går på lögnen, men innerst inne tycker jag att alla oproduktiva människor och varelser borde dö. (någon borde inse det snart och ta mig bort från äldreboendet där jag jobbar - jag är ju en rent ut sagt livsfarlig arbetskraft.)

idag har jag träffat några extremt opruduktiva människor. igår fick nämligen min chef för sig att jag skulle prova att jobba på demensavdelningen. why not, tänkte jag. och idag har jag arbetat mina första åtta timmar där. det var de mest lättförtjänta pengar jag nånsin tjänat. femtio procent av tiden fikade man på olika sätt. det var extermt oproduktivt, även om det producerade en jävla massa livsåskådningsfrågor. i alla fall för min del.

efter jobbet åkte jag, koffein-stinn som aldrig förr efter allt fikande, till måleributiken i alvik. jag och lovisa köpte lite provfärger till köket. sen åkte vi till vårberg och målade dom på väggen. och så åt vi vår första måltid i lägenheten, bestående av broccolibuljong och knäckebröd.

jag är för ung för att vilja dö, så jag lever väl på ett tag till då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dumma Stina! Ska en fåning femåring ha pacemaker ska vovven ha det med!
Vet du vem Wheely Willy är? Honom har jag stiftat bekantskap med på Animal Planet, och han är en liten chihuahua vars främsta uppgift är att besöka rörelseförhindrade barn och muntra upp dem. Titta på Willy här http://www.wheelywilly.com/

lillasyster troll sa...

men ursäkta sofia men en 5 åring får ändå större hjärna och fler tankar.. det får Inte en vovve.

Stinsen! du får visst vara ung och vilja dö. menbara du vet att du är fruktansvärt bra på att skriva.. jag vill fortfarande ha den där texten jag bett dig skriva... ;)
jag vet inte heller vad allt detta är för...

lillasyster troll sa...

fast jag vill nog vidare iaf.. för att se vad som händer när man är klar. slutar man bara kanske man inte kommer till samma plats. misstänker att de tycker man är en mes då och bara lämnar i en grå zon.. och grått är faktiskt bland de fulaste jag vet. sen har jag inte vart älskad av nån snygging på riktigt än så det måste jag ju uppleva med... :)
och du med.