Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, juli 26, 2006

att svälja sin stolthet

jag tittade just på en myspysig måbrarulle i form av ulf malmros "tjenare kungen". killen med stort K som dom båda brudarna bråkade om var ulf lundell-freak tillika författarwannabe, i färd med att skriva en generationsroman. (såklart.) detta fann jag synnerligen lustigt, då jag nyligen förvånat mig själv och min bekantskapskrets genom att läsa uffes klassiska generationsroman jack. jag blev typ sjukt uppslukad av den - mot alla odds och förväntningar. och började såklart genast planera skrivandet av min egen kommande generationsroman. hittills består min egen kommande generationsroman av två gula post-it-lappar och två A4. men var så säkra. i've got the shit a'coming. som vanligt.

PS. och för att återknyta till titeln: nån gång när kåtheten tar överhand ska jag svälja min stolthet. kanske i morgon.

Inga kommentarer: