Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, november 10, 2006

airlie beach

airlie beach heter plejset jag just nu befinner mig pa. airlie beach ar inte - som man kanske skulle kunna tro - kant for sin strand. den ar narmast obefintlig och dessutom vagar ingen bada dar pa grund av manetskramselpropagandan man dagligen bombarderas med. nej, airlie beach ar kant for tva andra saker: supa och segla. i veckan har jag supit och i morgon ska jag ut och segla i tre dagar. jag ser fram emot det, aven om det ar ytterligare en aktivitet som fuckar upp min budget totalt.

denna dag praglas av frustration. eller sprakfrustration, skulle man kanske kunna kalla det. senaste tiden har jag nastan uteslutande umgatts med tyskar. det har resulterat i att jag:
1. borjat tanka pa tyska
2. borjat prata tyska aven med icke-tysktalande
3. misstagits for tysk
4. trottnat pa tyska

engelska har jag inte heller nan lust att prata, eftersom den blivit sa dalig av allt tysktalande. idag forsoker jag saledes tillbringa en introvert dag utan onodig mansklig kontakt. rensa hjarnan liksom.

stinas sexstatistik blir f.o. bara laskigare och laskigare. andelen langhariga sexpartners det har aret har stigit till 85,7%. skrammande fakta, inte sant?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland ä det som schönt att va för sig själv. Heja Stina.

vivituff sa...

jag hörde ryktas om nån fransman? låghårig han med?

Anonym sa...

hej syster! Hysterisk dag på jobbet (jag som trodde att det skulle vara lugnt...), det visar sig att det är fars dag och alla Stockholms mitt-i-karriären människor är inne och handlar gåvor till sina fäder för att stilla sin ångest över att de bara äter middag med sina päron två-tre gånger om året...
men jag är på ganska bra humör trots förkylning (obligatoriskt i november)... Lite trist bara när jag flera gånger i veckan tänker om något jag sett eller hört "vad kul! Det måste jag säga till Stina/göra med Stina..." Så tänk bara på vad du går miste om i regniga november Stockholm...... Nej, förresten, tänk inte på det, ha det kul i Australien! kram

Anonym sa...

Ja! Fransmannenfakta! Fransmannenfakta! Berätta, berätta, berätta!!!

Själv är jag på abf-huset och har just haft spanskaprov. nu är det stora vad-skrev-du?-snacket...

Och min absurt otippade karriär som tandläkarassistent går vidare, imorgon ska jag gå bredvid den riktiga tandsköterskan så jag får lära mig ordentligt...

tjo tjim, ha det fint. kram/Signe