Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

lördag, november 04, 2006

paradiset nara doden

min litterara formaga blir samre och samre ju varmare klimatet blir. det ar ganska sorgligt, for mitt humor och min resa har liksom blivit battre i samma takt.

har jag sagt att mission beach ar paradiset pa jorden? allt jag tagit mig for har har varit underbart. eller ja, nastan allt. fallskarmshoppningen var nog mest en nara doden upplevelse. att hoppa rakt ut i luften fran 4,5 KILOMETERS hojd ar helt enkelt mot manniskans natur! de 60 sekunderna av fritt fall var typ de varsta i mitt liv. men nar fallskarmen vecklades ut insag jag att livet inte var over annu och kunde faktiskt njuta av de aterstaende 5 dromlika minutrarna innan vi landade pa mission beach. alla pa det har hostellet kommer tillbaka efter sina fallskarmshoppningar och ar fett med adrenalinkickiga och speedade och overlyckliga. efter mitt fallskarmshopp fnissade jag hysteriskt, var knasvag och ville mest krakas. men sa ar jag ocksa en ganska svag manniska.

andra trevliga och mindre laskiga saker som jag tagit mig for i mission beach ar bland annat att ga pa drag queen-party nere pa en av byns tva pubar, grava ner mig i sand, dricka rom och cola, fixa BBQ och spela fylle-biljard. och solat och badat och yada yada.

i morgon aker jag, michael tysk och jelena tysk till magnetic island, nagra timmar soderut. i'll be back.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju de 60 sekunderna av fritt fall som är det bästa! Jag är iaf avundsjuk på din paradistillvaro. Mina nöjen består i: köpa nya lakan och allmän shopping, öl, bli olyckligt kär, samt mer öl.

vivituff sa...

jag tycker fallskärmshoppning låter fett med coolt. men jag skulle aldrig våga göra det. mina nöjen överensstämmer ganska mycket med lovisas: dricka öl, prata sönder folk, köpa klänningar, samt dricka mer öl.

i miss you, i´m pregnant. (fast jag är inte gravid egentligen, me det är ju så uttrycket går)

Anonym sa...

Stina, thanks for convincing me to do this great skydive with you! I very much enjoyed it, especially the 60 seconds free fall... I will never forget it but I'm definitely not gonna do it again ;-)

Anonym sa...

Och jag har just anmält dig till den där lägenheten! Schysst som fan vore det med tillökning kvarterskretsen.

Anonym sa...

jag har nog aldrig känt mig så levande som efter hoppet. när jag hade kommit ner ville jag bara upp igen! åh det låter som du har det fint! åh ja, i februari tänkte jag nog besöka cook öarna, det blir nog lite av en paradis-upplevelse för mig med. annars blir det att besöka min bror.

här hemma är det ganska så grått och trist och tråkigt, så man får ägna sig åt att twista på indieklubbar, köpa byxor gemensamt med sin pojkvän... samt drömma sig bort till varmare breddgrader.