Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

onsdag, november 15, 2006

but i wanna be with robby!

i gar kvall lamnade jag min kara jelena i armarna pa en aussi i airlie beach. det var en tragisk skilsmassa, men a backpacker's gotta do what a backpacker's gotta do och mova on ibland liksom. vi ska hur som helst fira jul tillsammans i melbourne. (aven om jag inte riktigt tror pa sadana loften langre, efter att den sota tysken svek mig och julen for asien.)

michael och jag reste vidare soderut mot rockhampton, dar vi nu tillbringar en natt. greyhoundbuss-chaffisen tyckte att vi skulle bo hos robby, for robby ar sa himla bra. nu ar vi pa robbys hostel. det finns ingen aircondition har men luften ar full av karlek.

robby ar en dam i granslandet mamma/mormor som man alskar fran forsta sekund. alla inlagg i hennes gastbok borjar med "dear robby" och sen foljer idel karleksforklaringar. vandrarhemmet ar inrett i basta villa villerkulla-stil, med fokus pa femtiotalsmobler och galna sma dukar overallt och godisskal pa soffbordet. the place to be, med andra ord. aven datorn ar dock i 50talsstil sa nu maste jag sluta innan en olycka intraffar i stil med hardsmalta.

Inga kommentarer: