Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, november 23, 2006

en konstig liten stad som heter byron bay

befinner mig i byron bay. det ar ett valdigt konstigt stalle. en stad som inte tycks ha nagra invanare alls, bortsett fran en enorm mangd backpackers samt en ganska stor population pundare / skona snubbar. just denna vecka har aven byron bay forarats en stor invasion av sa kallade schoolies, det vill saga nyblivna studenter. det ar precis sa illa som det later. varenda vandrarhem ar fullbokat och varenda nattklubb i stan forvandlas till nagot som bast beskrivs som en studentskiva som gatt for langt. alkoholen flodar fritt och 18-aringarna dansar pa borden i jattekorta klanningar och jag tittar pa och kanner mig som gamla tant stina med mina 20 bast. men man far ju anda lov att ta seden dit man kommer. ett visst matt av dansande pa borden har aven jag sysslat med har, i rent studiesyfte forstas. (min vetenskapliga utvardering: bordsdansande ar inte helt latt i alkoholpaverkat tillstand och rorelsemomenten blir klart begransade, p.g.a. begransad yta samt forsvagat balanssinne.)

igar traffade jag min enda van fran back home som befinner sig i australien. samt hennes osympatiska aussipojkvan. jag hade tankt beratta for henne precis hur osympatisk jag tyckte han var, men det bidde liksom inte sa. och det kanske var likabra. hon vet nog redan sjalv att han ar sexist, rasist och mongo. men vi hade det riktigt trevligt i alla fall och at pa riktigt restaurang och drack rodvin och jag glomde nastan bort att han var med ibland.

en annan rolig sak jag gjorde igar var att surfa. somliga av er kanske tycker att jag ar en himla segpropp som inte tagit mig for det forran nu, nar jag redan varit i australien i narmare tva manader. men igar hande det i alla fall. det var vansinnigt kul men slackern i mig kanner traningsvarken i kroppen idag och tanker att det var en trevlig engangsforeteelse...

f.o. vill jag bara meddela att proffesionellt forfattade vykort gar att fa sig tillskickade, mot att du meddelar din adress. samt ditt efternamn, om du misstanker att jag inte kan det. ("halla slacker", sager ni "det finns faktiskt eniro!". och jag svarar "mmm men det ar ju en bra ide att anmala sin nya bostad dit ocksa!"

i morgon kvall tar jag nattbussen till sidney. jag tror det ar det minst vidriga sattet att fa de dryga 12 timmarna ombord pa bussen att ga. val i sidney ska jag turista lite och pa lordag gar jag och michael pa konsert i operahuset!

3 kommentarer:

Anonym sa...

byron är alltid byron, flummiga påtända människor samt bordsdans!

vad fint att du har det bra, och operahuset liksom... värsta.

här kommer min adress iaf, om du känner för att skicka lite av australien.
linda lagergren
lilldalsvägen 29
144 61 rönninge

vivituff sa...

jag litar på att du kan mitt efternamn och egentligen min adress också, men för säkerhetsskull får du adressen.

lilla sällskapets väg 8
127 61 skäris.

Kato sa...

åå! lilla sällskapets väg!


alltså, förlåt att jag bara kommenterar dina kommentarer men de är ju så trevliga!

jag hoppas du har det fint och inte blåser bort eller så. jag läser dan brown och njutr.