Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

torsdag, november 23, 2006

alla talar svenska

eller i alla fall valdigt manga. detta ar det absolut svensktataste stallet jag nagonsin besokt utanfor sverige.

pa internetcafeet utspelade sig nyss foljande konversation. en skansk tjej sitter och chattar pa msn, da hon upprort sager till sin vaninna:
"alltsa vem fan vet inte vad en wet t-shirt-tavling ar? en nolla!"
"eh va?"
"en NOLLA kallas en san person som inte vet det! nolla!" varpa hon lika upprort aterupptar sin msn-konversation.

3 kommentarer:

Anonym sa...

man blir aldrig så anti-nationalist som av att stöta på andra svenskar utomlands. Det är liksom som att alla svenskar utom man själv som är ute och reser kommer antingen direkt från vischan eller direkt från stureplan...
BTW, du vet var min brevlåda bor. Puss!

Anonym sa...

Hej ho!

Joru, flickrummet ar battre! Soder om stan ar alltid battre an norr! Och bast av allt ar Bredang.

Sjalv ar jag i Glasgow, ingen talar svenska! Och om ett par dagar blir det England... (Det har ar mitt satt att saga "jag ar inte alls avundsjuk pa dig!"

Ha det sa fint pa operahuset!!

Kato sa...

jag undrar verkligen vad geschwister betyder :D:D