Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

tisdag, november 07, 2006

kalla mig torr

de senaste dagarna har det intraffat en del saker som gjort mig genuint lycklig. det mesta har pa nagot satt haft med tyskar att gora. till exempel har jag traffat en mycket trevlig tysk flicka att hanga med. hon ar minst lika vulgar som jag, vilket nastan ar ett maste om man vill bli god van med mig. en van som inte ar vulgar ar ingen van! men jelena berattar mer an garna om sina olika sexupplevelser och lar mig ord som 'konshar' pa tyska. (bara en san sak!)

sen har jag under de senaste dagarna aterigen upptackt att jag faktiskt kan tala flytande tyska. fa saker overtraffar lyckoruset efter att ha pratat partipolitik, pensionssystem, inflation, subventionerade hushallsnara tjanster och sjukvardsforsakringar i timtal pa tyska! kalla mig torr, men det ar verkligen sann lycka for mig!

sen har de senaste dagarna innehallit ett visst matt av lyteskomik ocksa. michael ramlade pa badrumsgolvet i morse och haltar nu mera som en annan 95-aring. det ser verkligen jatteroligt ut men jag antar att det ar mindre jatteroligt i morgon nar vi lamnar magnetic island och vi maste bara hans ryggsack...

PS. jag har fatt klagomal angaende min genomtrevliga blogg-bakgrundsfarg. till de(n) lasare som klagat pa det sager jag bara FUCK YOU. och kram.

PS igen. jag glomde nastan: en annan sak som gor mig genuint genomlycklig ar nar trevliga vanner kommenterar min blogg. vad vore livet utan bekraftelse liksom?

2 kommentarer:

lillasyster troll sa...

åh men halva grejen med att läsa din blogg är ju att läsa kommentarerna, det känns som man sitter med alla de människorna runt ditt matbord igen... åh saknar dig!
fattar du hur mycket mer mega häftig du kommer va när du kommer hem, kommer ihåg när ni snackade om de "häftiga medelålders kvinnorna" som varit där när ni kollat på "jösses flickor" och hade startat grupp 8 osv men vi/ DU är ju exakt lika cool!!!!!!!!!

puss puss puss på dig!

vivituff sa...

jag inbillar mig att jag befinner mig på sydligare breddgrader genom att lyssna på sockersötsolskenspop. det funkar sådär. solen är nog mer effektiv.