Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

söndag, november 26, 2006

trott, uppgiven och smafattig

idag akte michael hem till dusselforf. det kanns konstigt och trakigt att vara ensam igen och jag saknar honom redan lite grann.

men sydney ar jattetufft och snyggt. idag har jag kopt ett par solbrillor som gor sa att jag ocksa ser jattetuff och snygg ut. det ar bra for annars kanner jag mig inte sa tuff for tillfallet. jag kanner mig mest trott, lite latt uppgiven och smafattig.

delar f.o. rum med nagra tyska mongotjejer som saknar den mest grundlaggande vandrarhemsetikett. saker som INTE ar okej:

-vacka sovande stina bara for att fraga om hon vet om ens polare dragit
-fortsatta babbla med halvt sovande stina som helt uppenbart vill fortsatta sova
-tanda lampor i svinottan, fora massa ovasen, lamna rummet MED LAMPAN TAND
-lagga sig och sova (!) i stinas sang med tillhorande lakan (och darmed tvinga nattsuddande stina att tanda lampan och badda en ny sang mitt i natten, titta pa nar hon gor det och himla med ogonen.)

nu maste jag ga och se urban ut nanstans med mina nya glajjer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

den enda fordelen med att kanna sig nedstamd och fel ute narman reser ar att man kan gora det till en humoristisk grej i efterhand genom att skriva underhallande blogginlagg om det. such och ha. imorgon ar nog en bra dag.
puss puss

Anonym sa...

Stackars raring! Allt jag kan saga ar hall ut! (Och de dar tyska idioterna kommer sakert fa en evighet i helvetet som straff!)

Pussar och kramar

vivituff sa...

folk är cp. desvärre utan undantag, tror jag. men eftersom växthuseffekten kommer döda oss alla i slutändan (det känns som vår ute och på söndag är det första advent), så kanske man inte ska bry sig så mycket om dumma tyskar?