Flonky bygger inte om längre. Hon har flyttat in på 24 kvadrat och tänker stanna där åtminstone ett slag.

fredag, oktober 13, 2006

fredag den trettonde

idag ar det fredagen den trettonde. det later sig sjalvklart paminnas i alla fall lite grann. for min del mest genom daligt humor samt allman deppig stamning. den har staden ar verkligen konstig. det ar typ en mellanlandningsstad for alla, ingen verkar vilja vara har egentligen. det finns typ en miljard hostels och trehundrafortielva resebyraer for backpackers, men sa mycket mer finns det inte. man forvantas vilja ta sig harifran sa fort som mojligt. det vill jag ocksa.

det bidde inget bad idag. det ar for kallt. ben och sharon tappade jag pa en av de otaliga resebyraerna, dom sitter dar nu och bokar massa resor. arligt talat tror jag det ar det basta man kan gora har - boka resor harifran. men det har jag redan gjort, sa nu sitter jag mest och rullar tummarna.

alla hostels har ar totalt overdimensionerade och ganska ode. jag traffade en trevlig tysk (haha) igar men han var ocksa typ den enda nya manniska jag pratat med egentligen. sen ikvall ska jag traffa frida (en annan tysk) och typ ga ut och fordriva tiden med att dricka alkohol.

tyskar ar verkligen ett genomgaende tema for den har resan. dom ar helt enkelt OVERALLT. vilket jag tycker ar toppen. en ovantad bonus med min australienresa ar saledes att jag aven far chansen att ova pa min tyska. det ar mig ett sant noje. pa resan jag var pa nyss blev jag kand som "sprakgeniet" och den basta komplimang jag fatt hittills var av en osterrikisk tjej som tyckte att min tyska var battre an hennes. haha. se dar - aven fredagen den trettonde har plats for sma mangder hybris.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha efter tre månader kommer du nog att fått nog av tyskarna, och ja dom är faktist överallt! jag kom aldrig till adeleide, och det kanske var lika bra det. verkar som du har det bra ialla fall. skönt att höra, ta hand om dig!